ايفاي نقش منفي در فيلم به دليل نشان دادن ابعاد مختلف زندگي،نسبت به نقش مثبت براي بازيگر از جذابيت بالايي برخوردار است.

محمدرضا شريفي نيا،‌بازيگر درخصوص نقش خود در فيلم "رسوايي" به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت:‌نقش من در اين فيلم با درصدي اختلاف شبيه همان نقش "حاج آقا گيرينوف" در اخراجي‌ها است.
وي افزود:دو شخصيت خير و شر در اين فيلم وجود دارد كه نقش شر را من بازي مي‌كنم.
وي در پاسخ به اينكه با توجه به قابليت‌هاي خود چرا به ايفاي نقش‌هاي تكراري مي‌پردازيد،اظهار داشت:ما نقش‌هاي شبيه به هم نداريم و همان درصد اختلافاتي كه بين نقش‌ها وجود دارد ايفاي آن توسط بازيگر بسيار دشواري است.
شريفي نيا ادامه داد:در ابتدا من را براي نقش خير انتخاب كرده بودند؛ولي بدليل اينكه براي ايفاي آن نياز به كاهش وزن داشتم و همزمان در "كلاه‌ پهلوي" بازي مي‌كردم نقش من با" اكبر عبدي" جابه جا شد.
وي تصريح كرد:ايفاي شخصيت منفي در فيلم براي بازيگر جذابـتر از ايفاي نقش مثبت است؛بدليل اينكه ابعاد مختلفي از زندگي را نشان مي‌دهد؛ولي نقش‌هاي مثبت ما در فيلم همگي آدم‌هاي معصوم و پاك هستند.
شريفي نيا بيان كرد:اگر نقش‌هاي مثبت قصه‌هاي ما همانند انسان‌هاي جامعه كه گاه مرتكب خطا و اشتباه مي‌شود به درستي ايفا شود؛ايفاي آن نقش براي بازيگر جذاب خواهد شد.
شريفي نيا اظهارداشت:در كنار نقش‌هاي مثبت و منفي آنچه اهميت دارد؛اين است كه مردم بازيگران را در آن نقش نبينند و خصوصيات نقش‌ها را با ويژگي‌ بازيگران مطابقت ندهند.
وي تاكيد كرد:هر بازيگري براي بازي در هر فيلمي يك هدف دارد و آن هدف برايش با ارزش است و بازي در نقش‌هاي منفي ارزش بالاتري دارد و چراكه بازيگر موقعيت خود را در ذهن تماشاگر به خطر مي‌اندازد.
وي دليل خود را از پذيرش ايفاي نقش در فيلم رسوايي اينگونه عنوان كرد:به دليل پرداخت فيلم نام "رسوايي" به سطحي‌نگري‌ها،تهمت‌زدن به مردم و تجسس در زندگي ديگران،علاقه داشتم كه در آن به ايفاي نقش بپردازم.
وي خاطرنشان كرد:‌از آنجا كه محتواي اين فيلم داراي كلام قرآني است؛براي تفهيم آن به بيننده در نقش مثبت و منفي بازي كردن هيچ تفاوتي ندارد./ه
برچسب ها: نقشم ، شبیه ، همان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار