رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: برقراري روابط پارلماني دانش‌آموزي با ساير كشورها به منظور تبادل‌ نظر و مبادله تجربيات يک ضرورت است.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران، هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار با رئيس و تعدادي از اعضاي پنجمين دوره مجلس دانش‌آموزي، بر ضرورت برقراري روابط پارلماني دانش‌آموزي با ساير كشورها به منظور تبادل‌ نظر و مبادله تجربيات تأكيد كرد.

وي  افزود: اولين تجربه من در زمينه جوانان، پيوستن جوانان به سيل عظيم انقلابيون و حضور دانش‌آموزان در مبارزه بود كه منجر به تقويت بيش از پيش انقلاب شد و تبديل به موجي گرديد كه سالروز 13 آبان نيز به همين مناسبت نامگذاري شده است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تأكيد بر نقش جوانان در دوران دفاع مقدس گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، با آغاز جنگ شاهد تقاضاي چشمگير نوجوانان و دانش‌آموزان براي حضور در جبهه‌ها بوديم كه در مقاطعي با مشكل جذب آنان روبرو بوديم كه اين تقاضاها حتي در خانواده‌هاي مسئولان نيز نمود داشت.

هاشمي رفسنجاني گفت: از پارلمان دانش‌آموزي انتظار دارم كه با توجه به ظرفيت موجود در ميان نوجوانان و دانش‌آموزان، اقدامات مؤثرتري شكل گيرد و با برقراري ارتباط بين اعضاي ادوار مختلف مجلس دانش‌آموزي از لحاظ علمي و اجرايي و برگزاري اردوهاي مستمر علمي، خود را بيشتر در جامعه مطرح نمايند.

آقاي علي شاهرخي رئيس مجلس دانش‌آموزي در ابتداي اين ديدار گزارشي از عملكرد اين مجلس با 150 عضو و كسب نظرات دانش‌آموزان در خصوص آموزش و پرورش را به اطلاع رساند.

وي با اشاره به اينكه اعضاي اين مجلس 13 تا 14 ميليون دانش‌آموز از سراسر كشور هستند و تصميمات اين مجلس تحت عنوان سند مجلس دانش‌آموزي به شوراي عالي آموزش و پرورش ارجاع مي‌گردد، ضرورت استفاده مستمر اعضا از تجربيات بزرگان نظام را خواستار شد.

انتهاي خبر/
برچسب ها: مجلس ، هاشمی ، آموزش ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار