مجرمان سابقه داری که به شیوه تخریب قفل درب حیاط وارد خانه می شدند و پس از تخریب درب های ورودی ، به اموال و وسایل باارزش دستبرد زدند از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

 
به گزارش خبرنگارحوادث باشگاه خبرنگاران،هفدهم تیرامسال  فردی با مراجعه به کلانتری 150 تهرانسر به مأموران اعلام داشت که منزلش مورد سرقت قرار گرفته و سارق یا سارقین با تخریب درب های داخل ساختمان ، اقدام به سرقت اموال باارزش شامل وجوه نقد ، طلا و جواهرات و ... ، جمعا به ارزش تقریبی 10 میلیون تومان کرده اند .
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 10 تهران  ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با ارجاع پرونده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ، مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : پانزدهم تیر به همراه اعضای خانواده از منزل خارج شدیم و زمانیکه به منزل بازگشتیم متوجه شدیم که سارقین به خانه مان آمده و با شکستن قفل درب ورودی وارد خانه شده و پس از تخریب تمامی درب های چوبی اتاق ها و زیر و رو کردن تمامی اسباب و اثاثیه منزل ، اقدام به سرقت اموال با ارزش خانه از قبیل پول ، طلا و جواهرات ، تلویزیون LED و .... جمعا به ارزش تقریبی 10 میلیون تومان کرده اند .
کارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده ، با بررسی پرونده های مشابه سرقت منزل موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که منازل آنها نیز به همین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته بود .
یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه پنجم ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "بیست و ششم اردیبهشت امسال منزل اینجانب با شکسته شدن قفل درب حیات و راهرو و همچنین تخریب پنجره و درب های چوبی داخل ساختمان ، مورد سرقت قرار گرفته است ".
با شناسایی تعدادی از مالباختگان و انجام تحقیقات مشخص شد که سارق یا سارقین با اطمینان از عدم حضور صاحبخانه ، با انتخاب
خانه های ویلایی و به شیوه تخریب قفل درب های ورودی ، وارد ساختمان شده و اقدام به سرقت اموال باارزش داخل خانه کرده اند .
کارآگاهان پایگاه پنجم در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که یکی از کارگران شهرداری ( رفته گر ) ، در تاریخ سرقت منزل یکی از مالباختگان در داخل کوچه مشغول به کار بوده که به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک و به همین علت اقدام به برداشتن شماره پلاک نیسان آبی رنگ می نماید . پس از گذشت چند روز از ماجرا و اطلاع کارگر شهرداری از موضوع سرقت در داخل کوچه ( از طریق برخی همسایگان ) ، با مراجعه به درب منزل مالباخته مشخصات سرنشینان خودرو نیسان و شماره پلاک آنرا در اختیار مالباخته قرار می دهد که مالباخته نیز بلافاصله با مراجعه به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ، موضوع را به کارآگاهان اطلاع می دهد .
دستگیری متهمان :
با بدست آمدن شماره پلاک خودرو نیسان ، کارآگاهان پایگاه پنجم بلافاصله اقدام به شناسایی مالک خودرو کردند و در تحقیقات صورت گرفته از این شخص مشخص شد که خودرو به صورت قولنامه ای و در حدود دو سال پیش به فرد دیگری به هویت "علی . ر" (50 ساله ) فروخته شده است .
با شناسایی محل سکونت خریدار نیسان ، کارآگاهان پایگاه پنجم با مراجعه به محل سکونت این شخص در منطقه قلعه حسن خان به تحقیق از این شخص پرداختند و متوجه شدند که خریدار نیسان ، خودرو را از مدتی پیش و به قصد کار کردن در اختیار یکی از فرزندان خود به هویت میثم قرار داده است .
با بدست آمدن هویت دقیق "میثم . ر" ( 30 ساله ) ، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که میثم چندی پیش نیز به اتهام سرقت لوازم داخل پارک ـ واقع در منطقه قلعه حسن خان ـ دستگیر و روانه زندان شده و به تازگی و با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است ؛ بلافاصله محل تردد میثم در منطقه راه آهن مورد شناسایی قرار گرفت و نهم مرداد دستگیر و خودرو نیسان نیز پس از توقیف به پارکینگ انتقال داده شد .
میثم پس از دستگیری و در اظهارات اولیه خود منکر هرگونه سرقت شد اما پس از انجام تحقیقات پلیسی ، بویژه پس از شناسایی توسط کارگر شهرداری که او را به عنوان راننده نیسان در زمان سرقت مورد شناسایی قرار داده بود ، به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به سرقت منازل ، دو همدست خود به اسامی مصطفی . خ ( 30 ساله ) و رسول . الف ( 29 ساله ) را به عنوان بچه محل و همدستان خود در زمان سرقت ها معرفی کرد ؛ بررسی سوابق مصطفی و رسول نیز نشان داد که هر دو نفر آنها از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت بوده و حتی رسول دارای سابقه دستگیری به اتهام مشارکت در آدم ربایی در سال 87 می باشد .
با شناسایی مصطفی و رسول به عنوان دیگر اعضای گروه سارقان منازل ، مخفیگاه این دو نفر در منطقه قلعه حسن خان مورد شناسایی قرار گرفت و هر دو نفر آنها در مورخهشانزدهم مرداد دستگیر و در تحقیقات به سرقت منازل ویلایی ، به شیوه تخریب درب قفل ورودی اعتراف کردند .
متهمان در اعترافات خود و در خصوص شیوه و شگرد سرقت های خود عنوان داشند که از ساعت 23:00 به بعد ، با شناسایی خانه های ویلایی و اطمینان از عدم حضور اعضای خانه ( از طریق زدن زنگ درب منازل ) ، به شیوه تخریب قفل درب حیاط وارد خانه شده و پس از تخریب درب های ورودی ، اقدام به سرقت اموال و وسایل باارزش کرده و اموال مسروقه را با استفاده از خودرو نیسان از محل خارج و متواری می شدند .
سرهنگ کارآگاه علی اکبر  اسدی ، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : "با توجه به اعتراف صریح متهمان در خصوص سرقت منازل در غرب و جنوب غرب تهران بویژه در شهرک آزادی ، قرار قانونی برای هر سه متهم از سوی مقام محتر قضایی صادر و تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی دیگر محل های سرقت و همچنین سایر جرایم ارتکابی متهمان در دستور کار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است  " .
برچسب ها: مجرمان ، سابقه دار ، دزد ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.