رییس جمعیت هلال احمر كاشان از ارسال 1400 قطعه موکت و 2700 دست ظروف غذایی برای برای زلزله زدگان در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

سید منصور میرابوطالبی' در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان با اشاره به تطابق این ظروف غذایی با استانداردهای جهانی گفت: 1400 قطعه موکت نیز با متراژ دو هزار متر مربع موكت برای زلزله زدگان در این استان ارسال شد.

وی تصریح کرد: با توجه به دوری مسافت استان آذربایجان غربی تا شهرستان کاشان کمک از این شهرستان بیشتر در قالب کارهای پشتیبانی انجام می شود و کارهای عملیاتی برای امداد و نجات به زلزله زدگان این استان بیشتر از طریق استانه های مجاور آن انجام می شود.

به گفته وی، جمعیت هلال احمر كاشان با وجود فاصله دور استان آذربایجان غربی با شهرستان کاشان دو تیم درمان، تیم اسكان اضطراری و آواربرداری را نیز نیز به منظور اعزام به مناطق زلزله زده در حال آماده باش دارد و به محض اطلاع از وقوع حادثه این جمعیت آمادگی خود را در صورت اعلام نیاز برای هرگونه امدادرسانی به این استان اعلام کرد.

رییس جمعیت هلال احمر كاشان در ادامه اجرای طرح همای رحمت را یادآورشد و گفت: با اجرای این طرح در شب بیست و یکم ماه رمضان 150 سبد غذایی به صورت نامحسوس و شبانه بین نیازمندان توزیع شد.

میر ابوطالبی تصریح کرد: طرح همای رحمت با همکاری خیران از سال 83 در کشور آغاز شد که در قالب این سفره‌های افطاری در پایگاه‌های هلال احمر گسترده می‌شود و سبد ارزاق در اختیار نیازمندانی قرار می گیرد که زیر پوشش هیچ سازمانی نیستند.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در تشویق و ترغیب خیران برای مشارکت در امور خیر عنوان کرد: رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی جامعه به سمت امور خیر و انفاق نقش بسیار تاثیرگذاری دارند و با این اقدام، آنها نیز به نحوی در برکات انفاق سهیم می‌شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.