کارشناسان پیش بینی می کنند با نزدیک شدن به پایان فصل گرما، تقاضای نفت خام در چین رو به کاهش بگذارد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا به گزارش پایگاه خبری پلاتس از سنگاپور، مؤسسه چینی 3-یی در گزارشی اعلام کرد با وجود تلاش دولت مرکزی چین برای تقویت رشد اقتصادی، تقاضای نفت این کشور در ماه اوت سال جاری میلادی دچار افت فصلی خواهد شد.

طبق اعلام مؤسسه یاد شده، افت تقاضای دو سوخت نفت کوره و ال پی جی که به شدت وابسته به شرایط آب و هوایی است، مهم ترین دلیل افت مصرف نفت خام چین خواهد بود.

پیش بینی می کند مجموع تقاضای فرآورده های نفتی در چین در ماه اوت سال جاری میلادی به هشت میلیون و 970 هزار بشکه در روز می رسد که با وجود رشد 3.5 درصدی سالانه، نسبت به ماه ژوئیه سال جاری میلادی کاهش قابل توجه خواهد داشت.

اطلاعات دولت چین نشان می دهد تقاضای نفت خام این کشور در ماه ژوئیه سال جاری میلادی با 2.5 درصد رشد سالانه، به 9 میلیون و 200 هزار بشکه در روز رسید.

طبق گزارش مؤسسه 3-یی، کاهش رشد اقتصادی چین بیشترین تأثیر را بر افت تقاضای گازوییل در این کشور گذاشته و شرایط نامطلوب آب و هوایی نیز در کاهش مصرف سوخت بی تأثیر نبوده است.

چین با مصرف روزانه 9 میلیون و 758 هزار بشکه نفت خام در سال گذشته میلادی، پس از آمریکا بزرگ ترین مصرف کننده این کالا در جهان به شمار می آید./س
برچسب ها: نفت ، گاز ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار