
فرشيد
سيم بر در گفتگو با خبرنگار
دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينكه
مصرفگرايي بعد از جنگ جهاني دوم بهوجود آمده اظهارداشت: مصرفگرايي باعث هدر رفتن مقدار زيادي سرمايه شده بدون آنكه به انباشت سرمايه و توليد
در جامعه كمك كند.
اين استاد دانشگاه شهيد بهشتي با تاكيد بر جنبههاي منفي مصرفگرايي افزود: از بينرفتن منابع و سرمايهها و قدرت
توليد، اثراتسوئي داشته و موجب افزايش رفتارهاي زيان بار در جامعه میشود.
سيم بر
با اشاره به راهكارهاي كاهشمصرفگرايي در داخل جامعه تصريح كرد: راههاي زيادي براي مقابله با مصرفگرايي در جامعه وجود دارد؛ از جمله آگاهيدادن به مردم از
طريق رسانههاي جمعي و به نمایش گذاشتن آثار سوء مصرفگرايي.
استاد دانشگاه
شهيد بهشتي با اشاره به اینکه باید ذهن مردم را عطف به مصرف کالاهای داخلی کرد، گفت: تولید کنندگان باید كيفيت كالاهاي خود را بالا برده و
به مردم ارائه بدهند. چرا كه اين امر باعث جلب نظر مردم برای استفاده از کالای داخلی است . لذا زمانی که مصرف کننده ایرانی از مرغوبیت کالای داخلی راضی باشد، دیگر سراغ برند خارجی آن نمیرود. چرا که میتواند کالای مورد نظر خود را با قيمت كمتري نسبت به كالاي مشابه خارجي آن تهيه كنند.
انتهای پیام/ر