رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: در یک نظام اداری سالم باید به پیشگیری بیش از درمان اهمیت داده شود.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمود شعبان‌زاده صبح امروز در جلسه ستاد ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان مازندران گفت: نداشتن سیستم و عدم گرایش به سیستم، عدم اطلاع‌رسانی به موقع، می‌توانند منابع تخلف باشند. 

وی اظهار داشت: ارائه یک سیستم مطمئن و تعریف شده به شکلی که مدیران موظف باشند تمام اموال اداری و اجرایی را در قالب سیستم مدون، اجرا، تشکیل پرونده و بایگانی کنند و هر لحظه بتوان اطلاعات را بدست آورد، یکی از راه‌های جلوگیری از بروز تخلف است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران ادامه داد: اطلاع‌رسانی، تهیه بروشورهای لازم، آگاه کردن مردم از مقررات و آیین نامه و مشخص کردن مسیر ورود و خروج به سازمان‌ها و نحوه ارائه خدمات و... باعث جلوگیری از تخلف می‌شود.

این مسئول درباره شاخصه‌های نظام اداری سالم گفت: نیروی انسانی شاغل در سازمان‌ها باید افرادی با دانش، بامهارت، خشنود و باانگیزه باشند و نظام‌ها و قوانینی که وضع می‌شوند باید از نقش انگیزنده‌ای برخوردار باشند.

وی بیان داشت: در یک نظام اداری سالم باید به پیشگیری بیش از درمان اهمیت داده شود و در ارزیابی عملکردها نیز باید به ستادهای حقیقی توجه شود.

شعبان‌زاده تصریح کرد: در نظام اداری سالم به جلب رضایت ارباب‌ رجوع باید اهمیت زیادی داده می‌شود و نظام شایسته‌سالاری در این نوع نظام‌ها باید حاکم بوده و پرداخت‌ها نیز بر مبنای عملکرد است نه وقت.

به گفته رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران، توجه به بازخورد عملکردها و ارزیابی مستمر آن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مهم نظام اداری سالم محسوب می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: بنابراین نظام اداری سالم، نظامی کارآفرین و شاد است که به رفاه و آسایش فکری، جسمی، خشنودی و انگیزش مثبت نیروی انسانی در کنار ارائه خدمات براساس نیاز واقعی ارباب رجوع و همچنین به کیفیت، کمیت آن نیز توجه خاص دارد.

وی در پایان درباره استفاده همزمان از یک شبکه برای نرم افزارهای سازمانی، اینترنت و مکاتبات اداری اذعان داشت: سازمان امور اقتصادی و دارایی در راستای ایمن‌سازی اطلاعات به سرعت در زمینه جداسازی خطوط نرم‌افزاری سازمانی و اینترنت اقدام می‌کند./ج1

برچسب ها: ساری ، درمان ، نظام اداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.