وزير كشور با اشاره به مرزهاي گسترده خاكي و آبي سيستان و بلوچستان گفت: توسعه مناسبات امنيتي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي با كشورهاي همسايه بويژه در جنوب شرق كشور از برنامه‌هاي دولت است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور مصطفي محمدنجار وزير كشور در حاشيه مراسم معارفه استاندار سيستان و بلوچستان گفت: اين استان از موقعيت مناسبي در زمينه توسعه مناسبات مختلف با كشورهاي همسايه افغانستان و پاكستان برخوردار است.

وزير كشور با بيان اينكه فعاليت‌هاي گسترده دولت در سيستان و بلوچستان همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: با انتصاب استاندار جديد استان كه اشراف خوبي نيز بر منطقه دارد، اميد است علاوه بر توسعه خدمات و فعاليت‌هاي دولت، روند مبادلات اقتصادي با كشورهاي همسايه افزايش يابد.

 محمد نجار با تاكيد بر اينكه توسعه متوازن، تعميق وحدت و امنيت پايدار راهبرد دولت در سيستان و بلوچستان است، گفت: از مجموع 690 مصوبه سه سفر رييس جمهور به استان 362 مورد صد در صد اجرا شده است و بقيه پيشرفت بالايي دارد.

وزير كشور با اشاره به گوشه‌اي از خدمات دولت نهم و دهم در اين استان بيان كرد: آغاز عمليات آبياري تحت فشار در سطح 10 هزار هكتار، فعال‌سازي 10 بازارچه مرزي، تكميل و احداث 28 شهرك، منطقه و ناحيه صنعتي، انتخاب چابهار به عنوان قطب آتي توسعه صنعت پتروشيمي، توسعه بنادر شهيد بهشتي و كلانتري و سرمايه گذاري 23 هزار ميليارد ريالي در مسكن مهر استان از جمله خدمات دولت براي مردم سيستان و بلوچستان است.

محمد نجار افزود: اجراي طرح‌هاي آبخيزداري در سطح 200 هزار هكتار، افزايش تعداد روستاهاي داراي شبكه آب آشاميدني به دو هزار و 634 روستا، افزايش روستاهاي داراي برق از دو هزار و 778 در سال 84 به سه هزار و 636 روستا در سال 90 و اجراي خط شبكه گاز از صفر به 1500 كيلومتر از ديگر خدمات دولت عدالت محور در سيستان و بلوچستان است.

وي گفت: اقدامات دولت براي خدمت رساني به مردم سيستان و بلوچستان ادامه دارد و توسعه اين استان مورد تاكيد رييس جمهوري است.

وزير كشور با ابلاغ سلام رييس جمهور  به مردم سيستان و بلوچستان گفت: غيورمردان و شيرزنان اين استان همواره قاطعانه با دشمنان مقابله و توطئه‌هاي گوناگون آنان را با اتحاد و همدلي خنثي كرده اند و اجازه هيچگونه رخنه‌اي به خاك كشور نداده‌اند.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: وزیر کشور ، نجار ، سیستان ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار