سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت ارتش آمریکا انتظار دارد روابط نزدیکش با نیروهای مسلح مصر را به رغم برکناری وزیر دفاع این کشور حفظ کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جرج لیتل" دبیر مطبوعاتی پنتاگون به خبرنگاران گفت: ما انتظار داشتیم محمد مرسی رئیس جمهوری مصر تا حدی تغییرات در فرماندهی ارتش و معرفی تیم جدید را هماهنگ کند.
 
وی گفت: آمریکا و به خصوص وزارت دفاع آمریکا منتظر ادامه روابطی بسیار نزدیک با شورای عالی نیروهای مسلح مصر هستند.
 
محمد مرسی روز یکشنبه طی فرمانی ژنرال حسین طنطاوی 76 ساله وزیر دفاع و سامی عدنان فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح مصر را بازشسته اعلام کرد. مرسی همچنین متمم قانون اساسی را که بر اساس آن قدرت بیشتری به ارتش داده می شد ، لغو کرد.

رئیس جمهوری مصر عبدالفتاح السیسی فرمانده اطلاعات ارتش را جایگزین طنطاوی کرد که طی چند دهه گذشته با مقام های ارشد آمریکایی روابط نزدیکی را برقرار کرده بود.

جرج لیتل گفت: وزیر دفاع جدید مصر فردی آشنا برای ماست وی از میان شورای عالی نیروهای مسلح مصر است که به اعتقاد ما قادر خواهد بود مشارکت قوی ما با مصر را ادامه دهد.
 
وی افزود: لئون پانتا وزیر دفاع امریکا در سریع ترین زمان ممکن باوی تماس خواهد گرفت.
 
وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر کوتاهش به قاهره در سی و یکم ژوئیه هیچ اشاره ای نکرد که انتظار تغییری در کادر رهبری ارتش مصر را دارد اما بر حمایت آمریکا از انتقال قدرت دموکراتیک در مصر تاکید کرد.

آمریکا سالانه یک میلیارد و 300 میلیون دلار کمک نظامی در اختیار مصر قرار می دهد کشوری که از زمان پیمان صلح مصر و اسرائیل در سال 1979 یکی از متحدان اصلی آمریکا بوده است.

مقام های آمریکایی نگران هستند رهبری جدید در مصر سیاست خارجی این کشور را تغییر دهند در این میان این نگرانی نیز وجود دارد که محمد مرسی نخستین رئیس جمهوری اسلام گرایی که از طریق روندی دمکراتیک به ریاست جمهوری انتخاب شده به دنبال بررسی مجدد پیمان صلح مصر و اسرائیل باشد.
برچسب ها: لیتل ، آمریکا ، واکنش ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار