عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با اشاره به مشکل کم آبي و حتي بي‌آبي حوزه انتخابيه خود گفت: مجمع نمايندگان استان به جد پيگير حل اين معضل است.

محمد صالح جوکار نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه استان يزد در حال حاضر گرفتار مشکل کم‌آبي است، گفت: با توجه به کمبود نزولات آسماني در سال‌هاي اخير و پايين رفتن منابع زيرزمينيT ساکنان اين استان هم‌اکنون با مشکل تامين آب شرب مواجه هستند.

وي در ادامه با اشاره به اينکه سهميه استان يزد 97 ميليون متر مکعب در برداشت از آب سرچشمه‌هاي زاينده‌رود بوده است، افزود: ميلياردها تومان براي خط اول انتقال آب هزينه شده که متاسفانه 60 درصد اين آب به يزد داده شده و 40 درصد اين خط امروز بيکار مانده، در صورتي که ساکنان استان يزد در برخي ساعت‌هاي شبانه روز با مشکل کم آبي و يا بي‌آبي مواجه هستند.

نماينده مردم يزد و صدوق با بيان اينکه حيات يزد و يزدي‌ها بستگي به  آب دارد، تصريح کرد: ميراث 3000 ساله فرهنگي که با تلاش و سخت کوشي بزرگان ما بنا شده در گرو تامين آب است و از آنجايي که آب مسئله ملي است نبايد نگاه استاني به اين موضوع وجود داشته باشد.

وي در ادامه اظهار داشت: عدم مديريت مسئولين وزارت نيرو باعث توزيع ناعادلانه آب شده است چراکه بنابر توافق انجام شده بخشي از آب سرچشمه زاينده رود را اصفهان، بخشي را چهارمحال‌و‌بختياري و بخشي نيز بايستي براي آب شرب يزد در نظر گرفته شود که در حال حاضر نيز با توجه به  وجود خط  اول انتقال، هنوز نتوانستيم سهم خود را دريافت کنيم.

جوکار با بيان اينکه طي مکاتبات انجام شده با وزير نيرو  متاسفانه هنوز توضيحاتي در اينباره دريافت نکرديم، خاطر نشان کرد: نسبت به مساله کم آبي از طريق مسئولين استان و استاندار هم اعتراضاتي شده که در حال پيگيري است و مجمع نمايندگان استان يزد نيز به طور جد پيگير اين موضوع هستند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: یزد ، آب ، سهمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار