سخنگوي کميسيون حقوقي - قضايي مجلس گفت: شهرزاد ميرقلي‌خان 5 سال قبل به دليل اتهامات اثبات نشده توسط دولت و مقامات قضايي آمريکا محاکمه و زنداني شد.

محمد علي اسفناني در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به آزادي شهرزاد ميرقلي‌خان، اظهار داشت: دستگيري اين شهروند ايراني غير قانوني بوده و آمريکا باز هم حقوق بشر را که بارها به آن تاکيد مي‌کند  نقض کرده است.

اين حقوقدان ادامه داد: دولت جمهوري اسلامي ايران با طرح شکايت در دادگاه لاهه مي‌تواند حقوق تضييع شده اين شهروند ايراني را مورد پيگيري و رسيدگي قرار دهد.

اين وکيل پايه يک دادگستري، با اشاره به تقاضاي شکايت ايران به دادگاه بين‌المللي تصريح کرد: تقاضاي غرامت و شکايت به مراجع حقوقي و قضايي بين المللي و سازمان‌هاي حقوق بشر از حقوق شهرزاد ميرقلي‌خان است که در ايران بايد با جديت پيگيري شود.

اين حقوقدان با بيان اينکه دولت آمريکا درباره  آزادي ميرقلي‌خان هيچ منتي بر جمهوري اسلامي ايراني نمي تواند داشته باشد، خاطر نشان کرد: اين فرد مدت محکوميت غيرقانوني خود را تا روز آخر در زندان به سر برده و با اتمام دوران محکوميت، از زندان و کشور آمريکا خارج شده است.

"انتهاي پيام"/س3
برچسب ها: پیگیری ، قاطع ، میرقلی خان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار