مصرف بهینه سبزی و میوه های تازه به علت داشتن فیبر غذایی از بروز یبوست در افراد پیشگیری می كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان كارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: مصرف مداوم سبزی و میوه ها علاوه بر داشتن فیبر غذایی موجب افزایش سرعت حركت مواد غذایی در روده ها می شود.

جزء دائمی افزود: مصرف میوه ها و سبزی های تازه به علت دارا بودن مواد معدنی مانند پتاسیم ،منیزیم و نیز فیبر غذایی برای سلامت قلب و عروق نیز بسیار مفید و سودمند است.

وی ادامه داد:گنجاندن مقداری كافی از سبزی و میوه ها خطر بروز سكته های قلبی و مغزی را به میزان بالایی كاهش می دهد كه لزوم مصرف آن در برنامه روزانه فردی بیش از گذشته ضروری است.

مسئول مركز اطلاع رسانی غذا، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی زنجان با اشاره به اینكه در فصول گرم سال تمایل به طبخ و خوردن غذاهای پخته كمتر می شود، تصریح کرد:بالعكس تمایل و میل به خوردن غذاهای سرد و خام در بین عموم بیش از گذشته افزایش می یابد كه می توان مواد مفید خام را كه حاوی ویتامین های بیشتری هستند جانشین غذاهای پخته كرد.

جزء دائمی خاطرنشان كرد:در فصل تابستان به علت وفورانواع سبزی ها و میوه ها ، تنوع بیشتری در برنامه ی غذایی افراد ایجاد می شود كه به این مهم باید توجه بیشتری شود./س

برچسب ها: یبوست ، سبزی ، میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.