نکات امنیتی زیر را به منظور استفاده بهینه از خدمات بانکداری الکترونیک و اینترنت بانک ها در نظر داشته باشید:

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک

1. تا جایی که امکان دارد در مراکز عمومی نظیر کافی نت ها یا مکان هایی که اینترنت رایگان در اختیار شما می گذارند و از امنیت آن اطمینان کافی ندارید وارد اینترنت بانک خود نشوید.

2. تا زمانی که از ارسال ایمیلی توسط بانک خودتان اطمینان حاصل نکرده اید اطلاعات شخصی خود را برای آن ایمیل ارسال ننمایید.

3. در صورتی که مجبور شدید در یک مکان عمومی از اینترنت استفاده کنید هنگام وارد کردن رمز عبور دقت کنید اطرافیان قادر به مشاهده رمز شما نباشند و تا جایی که ممکن است از صفحه کلید های مجازی که بانک ها در اختیارتان می گذارند استفاده کنید.

4.کد کاربری و رمز عبور خودتان را هیچ گاه یادداشت نکنید و تلاش کنید آن را حفظ کنید و به هیچ عنوان رمز خود را در اختیار دیگران حتی کارکنان بانکتان قرار ندهید.

5. هنگام خرید اینترنتی از سایت های معتبر خرید کنید و دقت کنید هنگام پرداخت وجه، رمز و کلمه عبورتان را تنها در سایت بانکتان وارد کنید نه سایت های دیگر.

همانقدر كه در دنیای واقعی مراقب اطلاعات مالی، كارت های اعتباری و وجوه نقد یا غیر نقد خود هستید، در فضای اینترنت نیز باید تمام جوانب و ملزومات امنیتی را رعایت كنید.

6. تصور نکنید چون مبلغ قابل توجهی وجه در حساب بانکی تان ندارید هدف مناسبی برای سارقان اینترنتی نیستید چرا که تمام کاربران اینترنت به یک میزان در معرض خطر تهاجم هکر ها هستند پس در هر شرایطی امنیت را جدی بگیرید.

7. از خدمات بانکهایی که در زمینه بانکداری الکترونیک مهارت و تجربه کافی برخوردارند استفاده کنید چرا که رعایت امنیت اینترنتی باید از سوی هر دو سوی خدمات چه سرویس دهنده و چه سرویس گیرنده به یک میزان رعایت شود.

8. برای کامپیوتر شخصی تان یک نرم افزار امنیتی کارا و قابل اطمینان نصب کنید و در این باره با کارشناسانی که در خصوص نرم افزار ها مهارت دارند مشورت کنید.

9. هیچ فایل و نرم افزار نامطمئنی را در سیستم خود دانلود و اجرا نکنید. در این شرایط احتمال دانلود یک كد مخرب و سپس اجرای مستقیم آن در رایانه توسط خود شما بسیار بالاست.

10. هر چند ماه یکبار (3 ماه یکبار) رمز اینترنتی خود را تغییر دهید تا از امنیت آن اطمینان داشته باشید.

بنابراین اگر شما رایانه خود را به یک محیط امن برای دریافت خدمات مالی تبدیل كنید، تهدید عمده ای متوجه شما و اطلاعات شما نخواهد بود. مهمترین نكته ای كه باید به آن توجه كنید این است كه همانقدر كه در دنیای واقعی مراقب اطلاعات مالی، كارت های اعتباری و وجوه نقد یا غیر نقد خود هستید، در فضای اینترنت نیز باید تمام جوانب و ملزومات امنیتی را رعایت كنید. مطمئن باشید كه احتمال سرقت شماره كارت اعتباری و اطلاعات مالی شما از طریق اینترنت، از احتمال سرقت عمدی كارت اعتباری شما، به همراه رمز عبور مربوط به آن و یا دسته ای پول نقد كه حتی در كیف دستی خود قرار داده اید، بیشتر و یا کمتر نیست./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.