نخست وزير انگليس امروز نشست گرسنگي را در لندن افتتاح کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره  ؛ اين نشست راه هاي مبارزه با سوء تغذيه و گرسنگي و توقف رشد در جهان را بررسي خواهد کرد.
مقامات انگليس مي کوشند با استفاده از فرصتي که حضور رهبران جهان در بازي هاي المپيک لندن فراهم کرده است نگاه ها را متوجه خطر گرسنگي کنند که زندگي يک ميليارد انسان را در جهان تهديد مي کند.

اين در حاليست که تاثير بحران گرسنگي به سبب افزايش پي در پي قيمت مواد غذايي بيشتر شده است. خشکسالي در کشورهاي بزرگ صادر کننده غلات در جهان از جمله علل اين بحران به شمار مي رود.

ابراهيم عبداللطيف در گزارشي در اين باره گفت: جهان هنوز پيامدهاي بحران غذا در بسياري از مناطق جهان در سال دو هزار و هشت را پشت سر نگذاشته است که نشانه هاي بحراني مشابه پديدار شده است که مثل موج گرسنگي سابق علت اصلي آن خشکسالي در بسياري از کشورها و از بين رفتن محصولات کشاورزي و افزايش قيمت مواد غذايي در سطح جهان است.
در ادامه آمده است: آمريکا به عنوان بزرگترين صادرکننده ذرت و سويا در جهان از پنجاه سال پيش تا کنون با شديدترين موج خشکسالي روبروست و خساراتي که به محصولات کشاورزي در اين کشور وارد شده است از حد انتظار بيشتر بوده و باعث کاهش شديد ذخاير داخلي شده است.

در بخش ديگر اين گزارش آمده است: ژاپن نيز از شواهد و قرائن دال بر بازگشت پديده النينو است که ممکن است باعث گسترش موج خشکسالي شود و خسارات فراواني به محصولات کشاورزي در استراليا و بخش هايي از آفريقا و جنوب شرقي آسيا و هند وارد کند. آمريکاي جنوبي نيز از موج خشکسالي در امان نمانده و اين امر باعث کاهش توليد سويا در جهان شده است.

در ادامه گزارش آمده است: خشکسالي در صورتي که اتفاق بيفتد تنها علت بحران غذايي جديد نيست زيرا استفاده بيش از حد از ذرت در توليد سوخت هاي گياهي به نوبه خود باعث کاهش حبوبات و غلات بخصوص در آمريکا مي شود. از جمله پيامدهاي خشکسالي اين است که کشورهاي توليد کننده غلات از صادرات آن جلوگيري مي کنند و کشورهاي مصرف کننده نيز اقدام به خريد گسترده غلات مي کنند که اين امر باعث افزايش شديد قيمت غلات مي شود به گونه اي که در ژوئيه گذشته قيمت مواد غذايي به ميزان شصت درصد افزايش يافت.

در ادامه آمده است: موج گسترده گراني مواد غذايي به نوبه خود باعث افزايش نگراني ها شده است که آثار آن را مي توان در گزارش آکسفام مشاهده کرد. اين موسسه هشدار داده است که افزايش قيمت مواد غذايي ميليون ها نفر را بخصوص در يمن با خطر گرسنگي روبرو مي کند.
برچسب ها: انگلیس ، گرسنگی ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار