جبهه مردمي براي تغيير وآزادسازي در سوريه در بيانيه اي از دعوت نشست مشورتي تهران براي برقراري آتش بس سه ماهه در سوريه و حل مسالمت آميز درگيري ها از طريق گفتگو استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ جبهه تغيير و آزادسازي که معاون نخست وزير سوريه در امور اقتصادي و وزير مشاور دولت براي برقراري آشتي ملي عضو هيات رئيسه آن هستند ، صريح و شفاف از سياستهاي اقتصادي و خدمات رساني دولت سوريه انتقاد مي کنند و بر اين باورند که برون رفت از بحران سوريه از راه گفتگو و ارائه راهکار سياسي امکانپذير است.

برپايه اين گزارش، در بيانيه اين جبهه آمده ، حضور کشورهايي همچون روسيه، چين، هند، پاکستان، برخي کشورهاي منطقه و آمريکاي لاتين در نشست تهران حائز اهميت است و بيانگر اجماع کشورهاي خيرخواه جهان براي پايان بحران در سوريه است.

اين جبهه در بيانيه خود با اشاره به پيام بان کي مون دبيرکل سازمان ملل متحد هشدار داد، درگيريها در سوريه بافت اجتماعي اين کشور را تهديد مي کند و ادامه آن به جنگ داخلي منجر خواهد شد که تاثير بسيار منفي بر کل منطقه خواهد گذاشت. 

در اين بيانيه تاکيد شد که ديدار روز شنبه وزير خارجه آمريکا از ترکيه ، مخالف با خواسته هاي شرکت کنندگان در نشست تهران خواند و در خصوص رشد پديده تروريسم و پيامدهاي خطرناک آن بر امنيت و صلح منطقه هشدار داد .

جبهه تغيير در ادامه بيانيه اش ، انتشار سند محرمانه با امضاي رئيس جمهور آمريکا مبني بر اعطاي اختيارات به سازمان جاسوسي اين کشور در حمايت از گروه هاي مسلح را يادآور شد و اعلام کرد : اين امر نشان مي دهد که واشنگتن و هم پيمانان آن در منطقه راه حل هاي سياسي را رد مي کنند و خواهان تشديد درگيري هاي خونين هستند.

جبهه تغيير در پايان از دعوت "علي حيدر" وزير مشاور دولت در مسئله آشتي ملي سوريه و عضو شوراي رياست اين جبهه براي سفر به تهران استقبال و تاکيد کرد که اين جبهه براي تحقق برنامه خود در برقراري آشتي ملي و توقف خون ريزي و خشونتها ، مخالفت با دخالت خارجي ، جلوگيري از مسلح کردن گروه ها و تقويت نقش ارتش و نيز آغاز فرايند سياسي از طريق گفتگوي فراگير ، به تلاش خود ادامه خواهد داد .

برچسب ها: سوریه ، منتقد ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار