مديرعامل برق منطقه اي آذربايجان از وصل مجدد پست هاي فشار قوي و نيروگاه سهند پس از بروز زمين لرزه شديدي كه در اين استان رخ داده بود، خبرداد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران  علي بهاري وند گفت: براثر زمين لرزه اي كه با قدرت 6.2 دهم ريشتر، آذربايجان شرقي و برخي استان هاي همجوار را لرزاند، نيروگاه سهند و برخي پستهاي فشار قوي اين استان از مدار خارج شده بود كه با تلاش و سرعت عمل همكاران وارد مدار شد.


بهاري وند با بيان اين كه نيروگاه سهند تنها با فاصله يك ساعت بعد وارد مدار شد، خاطرنشان كرد: براثر اين زمين لرزه پست هاي شفا، اهر، ايل گلي، قراملك و ورزقان از مدار خارج شده بودند.


وي ادامه داد: با اعزام اكيپ هاي تعميراتي، همه پست هايي نامبرده به جز پست ورزقان در كمترين زمان ممكن وارد مدار شدند.


مديرعامل برق منطقه اي آذربايجان اظهارداشت: با توجه به اين كه مركز زمين لرزه در شهر ورزقان قرار داشت و شدت زمين لرزه در اين منطقه بيشتر بود، انجام تعميرات در اين پست 63 كيلوولت تا ساعت 22 ديشب، (21 مرداد) به طول انجاميد، اما در نهايت با همت و تلاش همكاران، اين پست نيز وارد مدار شد.
مهندس بهاري وند تاكيد كرد: در حال حاضر هيچ مشكلي در زمين تامين و توليد برق وجود ندارداما با توجه به اين كه ميزان تخريب به ويژه در روستاها هنوز مشخص نيست، نمي توان به صورت دقيق درباره ميزان خسارات وارده سخن گفت.


مديرعامل برق منطقه اي آذربايجان ياداور شد: به طور قطع هيچ خسارتي به تاسيسات توليد و انتقال برق فشار قوي وارد نشده است.
برپايه اين گزارش،ساعت 16:53:15 ديروز(21 مرداد ماه) ز مين لرزه اي به بزرگي 6.2 در مقياس ريشتر ، تبريز و مناطقي ديگر از استان آذربايجان شرقي را لرزاند.


همچنين اين زمين لرزه در مناطقي از استان هاي آذربايجان غربي، گيلان، زنجان و اردبيل نيز احساس شد.


براساس گزارش هاي وزارت كشور، بيشترين آمار خرابيها و تلفات مربوط به شهرهاي ورزقان، اهر، كليبر و هريس در آذربايجان شرقي است. در همين حال اكيپ هاي تعميرات و امداد برق به شهرها و مناطق آسيب ديده به صورت گسترده اعزام شدند.


همچنين بر اساس اعلام موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، تاكنون دهها پس لرزه در مناطق زلزله زده به وقوع پيوسته است.


گزارشهاي رسيده حاكي است كه بيشتر ساكنان مناطق زلزله زده شب گذشته را بيرون از منازل خود گذرانده اند./س


برچسب ها: زلزله ، تبریز ، نیروگاه ، سهند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار