شوراي قانونگذاري انرژي اتمي هند روز جمعه با بارگذاري سوخت هسته‌اي در نيروگاه هسته‌اي کودان کولام در شرق ايالت تاميل نادو موافقت کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ اين شورا پس از تشکيل نشستي، موافقت خود را با بارگذاري سوخت‌  هسته‌اي در راکتور اين نيروگاه که با مشارکت روسيه ساخته شده است، ‌اعلام کرد.
نيروگاه هسته‌اي کودان کولام نخستين نيروگاه در هند است که پس از فاجعه هسته‌اي فوکوشيماي ژاپن در سال گذشته، عملياتي مي‌شود.

براساس اين گزارش ، کارشناسان عقيده دارند که نيروگاه هسته‌اي کودان کولام قادر است نيروي برق ايالت‌هاي تاميل نادو، کرالا، کارناتاکا و پوندي‌شري را يک هفته پس از آغاز عمليات، تامين کند.

توافق اوليه درباره ساخت اين نيروگاه هسته‌اي در سال هزارو نهصد و هشتاد و هشت ميلادي توسط راجيو گاندي نخست وزير وقت هند و ميخائيل گورباچف رهبر وقت شوروي سابق امضا شد، اما پس از فروپاشي شوروي، قرارداد ديگري در سال هزار و نهصد و نود و هشت ميلادي در اين زمينه به امضا رسيد.

عمليات ساخت اين نيروگاه در سال دو هزار و يک ميلادي آغاز شد، اما به علت مناقشه‌هاي فراوان درباره استفاده از انرژي هسته‌اي، بهره‌برداري از اين نيروگاه بارها به تعويق افتاده است.
برچسب ها: هند ، هسته ، اتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار