يک کارشناس حقوقي گفت: تغيير زود هنگام قوانين جديد مطبوعات مفيد و کار ساز نيست زيرا قانون بايد به نحوي نوشته شود که سال هاي متمادي بتوان آن را اجرا کرد.

مرتضي اسلامي پناه در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره تغيير زود هنگام قوانين مطبوعات اظهار داشت: اگر اجازه داده شود يک قانون جديد مطبوعات نوشته شود بايد بسياري از اصولي را که در حال حاضر در قانون فعلي وجود دارد مورد بازنگري قرار داد.
 
اين حقوقدان  ادامه داد: اگر در مواردي با موضوعي مواجه شديم بايد همان موضوع را در قانون بازنگري کنيم نه اين که قانون را مجددا مورد بازنگري قرار دهيم .

اين حقوقدان درباره اينکه قانون مطبوعات چه نقاط ضعف و قوتي دارد، افزود: همان طور که قوانين در کشور ما مرتبا دستخوش نوسانات و تغييرات قرار مي گيرد، جايگاه مطبوعات و نقاط ضعف و مثبت آن نيز در قانون مطبوعات پيش بيني شده است.

اسلامي پناه در ادامه تصريح کرد: اگر اصحاب مطبوعات سالم حرکت کنند و به صورت مفيد رسالت مطبوعاتي خود را انجام دهند هم جايگاه خود و هم حرمت ديگران را حفظ کرده اند و هم رسالت مطبوعاتي خود را به نحو درست انجام داده اند.

اين کارشناس مسايل حقوقي درباره جرم مطبوعاتي و شيوه دادرسي آن در محاکم ايران، خاطر نشان کرد: همانطور که در قانون اساسي و قوانين عادي آزادي بيان يا حقوق ديگران مورد توجه قرار گرفته لذا قانون مطبوعات هم در همين راستا پيشروي مي كند.

انتهاي پيام/س3

برچسب ها: قوانین ، مطبوعات ، تغییر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار