با سامانه ي رهگيري شناورهاي صيادي و استفاده از فناوري، از قاچاق كالا و ارز جلوگيري مي شود.

مهدي ابوئي معاون پيشگيري ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق افزود: يكي از اقدامات اساسي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در بحث پيشگيري و مبارزه با قاچاق، استفاده از فناوري هايي است كه تسلط دستگاه ها در حوزه هاي فعاليت در خصوص اجراي طرح ها و برنامه ها را بيشتر مي كند.
وي درخصوص سامانه رهگيري شناورهاي صيادي افزود: اين سامانه نقش مهمي را براي كاهش عملكرد مجرمان و قاچاقچيان كالا و ارز ايفا مي كند كه ستاد سال 90 به دولت اين سامانه را ارائه و به تصويب رساند.
ابوئي تصريح كرد: تعدادي از دستگاه هاي مسئول موظف شدند تا برنامه هايشان را براساس پيشنهاد ستاد با استفاده از فناوري برنامه ريزي و فعاليت ها را در راستاي پيشگيري و كنترل قاچاق صورت دهند.
وي اضافه كرد: يكي از نكات مهم در اين بخش گمرك است كه گمرك ايران اكثر فعاليتشان را براساس نرم افزاري و بهره وري از فناوري و همچنين كاهش دخالت است اجرا كند تا نظارت در اين حوزه افزايش يابد.
وي خاطر نشان كرد: عناصر و شبكه هايي كه عمدتا با استفاده از خلاء هاي موجود از مبادي مجاز اقدام به قاچاق مي كنند با اين سامانه پيشگيري مي شود./س
برچسب ها: کالا ، ارز ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار