مدیر شعب پست بانک استان اردبیل گفت: در حال حاضر 350 دفتر خدماتی پست بانک و IT در مناطق روستایی فعال است و بیش از صدها خدمات عمومی و تخصصی دستگاه‌های مختلف اجرایی را انجام می‌دهد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، بهروز دادخواه صبح امروز در نشست رابطان دفاتر پست بانک اردبیل به استقبال خوب روستاییان از این دفاتر برای بهره‌گیری از خدمات متنوع عمومی و دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: با برقراری این دفاتر دیگر نیازی به مراجعه حضوری در مناطق شهری و شهرستانی وجود ندارد و روستاییان از همان محل سکونت خود قادر هستند سرویس‌های مختلف دریافت کرده و هزینه‌های مورد نیاز را از همان محل پرداخت کنند.

این مسئول یکی از هدف‌گذاری‌های مطلوب در این حوزه را ارتقای این دفاتر به پیشخوان دولت عنوان کرد و افزود: در یک طرح ارائه شده، قرار است این دفاتر به مجموعه‌های پیشخوان دولتی که هم اکنون در شهرهای مختلف فعالیت می‌کنند تبدیل وضعیت داده و در بیش از 400 نوع خدمت به مردم سرویس‌دهی کنند.

مدیر شعب پست بانک استان اردبیل بیان داشت: ارائه خدمات در این دفاتر تنها مربوط به پرداخت قبوض و برخی مسایل پیش پا افتاده نیست بلکه در دفاتر خدماتی پست بانک روستاییان می‌توانند حتی از اینترنت پر سرعت ارسال مرسولات پستی و همچنین دریافت خدمات ادارات  دستگاه های مختلف استفاده کنند.

وی افزود: دفاتر ما تنها محدود به مراکز روستایی نیست بلکه در شهرها نیز حدود 150 دفتر خدماتی پست بانک فعالیت می‌کنند اما حجم و گستردگی فعالیت ما بیشتر در مناطق روستایی متمرکز شده است.

دادخواه یکی از ویژگی‌های ارائه این خدمات را صرفه‌جویی در وقت و هزینه و جلوگیری از ترددهای بی‌مورد بین روستاها  شهرها اعلام کرد و گفت: هر چقدر خدمات عمومی و مدرن به روستاها برسد به همان میزان تثبیت و ماندگاری روستا‌نشینان را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: فعالیت کارگزاران پست بانک به ویژه در روستاها زمینه مساعدی را فراهم کرده است تا از مسافرت‌های بی‌رویه روستاییان به منظور انجام فعالیت‌های مالی و بانکی جلوگیری شده و یک حرکت عقلانی و منطقی را در ارائه خدمات شاهد باشیم.

به گفته مدیر شعب پست بانک استان اردبیل راه‌اندازی دفاتر خدمات پست بانک ماهانه از 250 هزار مسافرت روستاییان به شهرها و 950 هزار سفر داخلی جلوگیری کرده و به تبع آن زمینه‌ساز یک حرکت مثبت و سازنده در خصوص کاهش هزینه‌ها شده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود سمت و سوی حرکت پست بانک را ارائه خدمات متنوع و نوین در دفاتر و مراکز توصیف کرد و ابراز داشت: در تلاش هستیم تمام دفاتر ما به سیستم‌های جدید نرم افزاری و نوین بانکی مجهز شود تا در واگذاری و ارائه خدمات با مشکلی مواجه نشویم.

دادخواه از رایزنی‌های متعدد برای واگذاری بخش عمده‌ای خدمات سازمان‌ها و نهادهای مختلف به پست بانک خبر داد و افزود: در این زمینه با همکاری مسئولان استانی سعی می‌شود واگذاری امور به سمت بخش خصوصی و خروج از تصدی‌گری با محوریت دفاتر و مراکز خدماتی پست بانک انجام شود.

مدیر شعب پست بانک استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: آمادگی داریم به عنوان یک مجموعه پویا و پیشرو در ارائه خدمات بانکی، سرویس‌های متنوعی را به روستا‌نشینان و شهر‌نشینان ارائه کنیم تا در یک حرکت مثبت و سازنده بتوانیم اهالی روستاهای محروم را راضی نگه داریم ./ج1

برچسب ها: اردبیل ، پست ، شعب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.