طی جلسه ای در فرمانداری دماوند، تفاهم نامه تاسیس صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی شهرستان دماوند منعقد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن / در جلسه انعقاد تفاهم نامه و اطلاع رسانی به تشكل های بخش كشاورزی در راستای تاسیس صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی  که امروز در فرمانداری دماوند  برگزار شد قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی از تشكیل 48 صندوق حمایتی در هشت سال اخیر در كشور خبر داد و گفت: تشكیل این صندوق‏های حمایتی به توسعه حوزه‏های مختلف منجر شده است.

'ﻋﻮض علیزادهﻣﻘﺪم' با اشاره به اینكه مسوولان خدوم شهرستان دماوند راه مناسبی را برای توسعه سرمایه‏گذاری در بخش كشاورزی در پیش گرفته‏اند، بر اهمیت تاسیس ، تقویت و راه اندازی صندوق های متعدد حمایتی در زمینه توسعه بخش كشاورزی تاكید كرد.

وی با بیان اینكه در حال حاضر موضوعی به نام نظام تامین مالی و اعتباری در بخش كشاورزی به عنوان مولفه‏ای تعیین‏كننده در توسعه پایدار مورد بحث و بررسی كارشناسان این حوزه قرار می‏گیرد، خاطر نشان كرد: این بخش مهم با همه مشخصه‏ها باید شرایطی را برای خود فراهم سازد تا در قالب آن ظرفیت‏های بالقوه موجود به بالفعل تبدیل شود.

فرماندار شهرستان دماوند، انعقاد تفاهم نامه تشكیل صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی را رخدادی مهم و مبارك در شهرستان دماوند خواند و گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی شهرستان دماوند در راستای حمایت از تولیدكنندگان بخش های مختلف كشاورزی در شهرستان دماوند تشكیل شد تا با همكاری كشاورزان و دولت اعتبارات مورد نیاز كشاورزان در كمترین زمان ممكن و با نرخ كارمزد چهار درصد در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

'علیرضا قاسمی فرزاد'، یكی از مزایای تاسیس این صندوق را تسهیل روند دریافت وام عنوان و تصریح كرد: دریافت وثایق و ضمانت های مورد درخواست از وام گیرندگان نیز بسیار سهل و آسان می شود به نحوی كه بخش عمده ای از مشكلات موجود در مسیر تامین نیاز مالی كشاورزان مرتفع می شود.

وی تاسیس صندوق حمایت از توسعه كشاورزی را اقدامی مهم و كارآمد در راستای تامین و افزایش ضریب امنیت غذایی كشور و كاهش وابستگی اقتصادی در این بخش دانست.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران، هدف از تشكیل صندوق حمایت از توسعه كشاورزی را در شهرستان ها ، پوشش فراگیر بهره برداران كشاورزی و گسترش حوزه فعالیت صندوق ها تا سطح روستا عنوان كرد.

سید 'محمد موسوی'، ارایه خدمات مستقیم و بی واسطه، دسترسی آسان سهامداران به منابع صندوق، شناسایی مشكلات خاص بخش كشاورزی به تناسب هر شهرستان را بخشی از مزایای فراوان ایجاد و تقویت صندوق دانست./س


برچسب ها: توسعه ، کشاورزی ، صندوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.