در نشست مشترک اعضاي کميسيون اجتماعي و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي با سرپرست و معاونين کميته امام امام خميني (ره) درمحل دفتر مرکزي اين نهاد و جنبش رمضان عملکرد و برنامه هاي کميته امام امام خميني (ره) مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران منصور قمشه معاون حقوقي و امور مجلس کميته امداد امام خميني (ره) در مورد اين نشست گفت: روساي کميسيون برنامه بودجه و محاسبات و اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با قدرداني از برنامه‌ها، عملکرد و خدمات کميته امداد امام خميني(ره) به اقشار نيازمند بويژه ايجاد عزتمندي و توانمندسازي خانواده‌ها آمادگي مجلس را براي بررسي و پيگيري طرح‌هاي اشتغالزايي خانواده‌ها و ديگر طرح‌هاي مرتبط با محرومان اعلام داشتند.

در اين جلسه حجت‌الاسلام مصباحي مقدم با اشاره به تلاش مجلس هشتم براي افزايش بودجه اين نهاد و تخصيص بودجه جهت زکات از تعامل کميته امداد امام خميني (ره) و مجلس شوراي اسلامي بويژه در شروع مجلس نهم در پيشبرد برنامه اين نهاد قدرداني شود.

در ادامه اين جلسه عبدالرضا عزيزي رئيس کميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به خدمات گسترده کميته امداد امام خميني (ره) در جهت کمک به نيازمندان جامعه آمادگي اعضا کميسيون اجتماعي را جهت تسريع در حل مشکلات اقشار نيازمند و برنامه‌هاي کميته امداد امام خميني(ره) اعلام کرد.

رئيس کميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به تکليف برنامه پنجم توسعه کشور مبني بر کاهش 10 درصد از افراد تحت حمايت کميته امداد امام خميني(ره) از طريق خوداشتغالي اشاره کرد و گفت: کميسيون اجتماعي آماده همکاري و بررسي طرح‌هاي اين نهاد جهت توانمندسازي و اشتغالزايي خانواده‌هاي تحت حمايت است.

معاون حقوقي و امور مجلس يادآور شد، در اين جلسه حسين انواري سرپرست کميته امداد امام خميني(ره) از حضور فعال نمايندگان در اين جلسه و بازديد از بازارچه خوداشتغالي جشن رمضان تشکر کرد و افزود: در سال توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ملي برنامه‌هاي کميته امداد معطوف توانمندسازي، کارآفريني، تحکيم نهاد خانواده است.

وي همچنين يادآور شد: عزم اين نهاد نيز توسعه مشارکت‌هاي مردمي و اشتغالزايي نيازمندان و اجراي تکليف برنامه پنجم اين نهاد است که همکاري همه دستگاه‌ها بويژه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را مي‌طلبد.

وي با ارائه گزارشي از برنامه‌ها و عملکرد کميته امداد امام خميني (ره) در سال گذشته يادآور شد: با همکاري دولت و مجلس سال گذشته بيش از 300 هزار فرصت شغلي در کشور براي خانواده‌هاي تحت حمايت ايجاد و اين نهاد در مشاغل خانگي رتبه برتر را کسب نموده است.

سرپرست کميته امداد امام خميني(ره) تخصيص 20 درصد از تسهيلات قرض‌الحسنه بانک‌ها جهت ايجاد اشتغال را گام مهمي در اشتغالزايي خانواده‌ها با همکاري شوراي اشتغال اعلام کرد.

شايان ذکر است، مقرر شد اين جلسات در کميسيون اجتماعي و برنامه و بوجه و محاسبات ادامه داشته باشد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار