در واکنش به عملکرد ضعیف تکواندو در المپیک؛

مربی اسبق تیم ملی تکواندو: نتیجه بزرگ کردن بازیکن همین می شود/بازیکنان تیم ملی مربی را در سطح خودشان نمی دانستند

مربی اسبق تیم ملی تکواندو در واکنش به عملکرد ضعیف تکواندو کاران در بازی های المپیک گفت: بازیکنان تیم ملی با بزرگ کردن بی مورد به حاشیه کشیده شدند.

مرتضی کریمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: نتایج بد ملی پوشان در مسابقات تکواندو بازی های المپیک فکر می کنم به دلیل مهیا نشدن برخی شرایط در محل بازی ها بود.تکواندو کاران تیم ملی با شرایط آمادگی جسمانی وروانی لازم وارد زمین نشدند. به نظر من کرمی و معتمد سرحال و بشاش نبودند.

وی افزود: به جز شرایط جسمانی و فنی این مسائل روحی و روانی است که کادر فني باید به آن ارجحیت می داد. که متأسفانه در روز مسابقه چنین چیزی از سوی بازیکنان و کادر فنی دیده نشد.

*کرمی خودش مقصر بود

وی در مورد عملکرد فنی ضعیف کرمی گفت: امتیازاتی که کرمی به خصوص در ضربات سر از دست داد مقصر خودش بود. در حالی که قبل از مسابقه حریف اسپانیایی کرمی به شدت از وی ترسیده بود اما در طول مسابقه از ضعف کرمی با آنالیز بازی اش بیشترین استفاده را کرد.
(گارسیای) اسپانیایی یک پای خود را به عنوان ستون مقابل کرمي بکار برد تا ضربه ای از وی دریافت نکند و پس از آن سعی کرد از ضربات سر امتياز بگيرد و در این هنگام مربی تیم ملی هم نتوانست کمکی به کرمی کند.

وی تصریح کرد: قبل از اعزام ملی پوشان به بازی های المپیک تیم ملی در حاشیه قرار داشت و آنقدر بازیکنان را بزرگ کرده بودند که حالا باید  اينگونه پاسخ بگيرند. كرمي از كسب مدال طلايش در المپيك مطمئن شده بود اما از نظر رواني خبري از آماده سازي نبود.

*مهماندوست خودش مقصر بود

كريمي در مورد تاثير جدايي مهماندوست از كادر فني تيم ملي گفت: در مسئله كنار گذاشتن رضا مهماندوست از سرمربيگري تيم ملي خود مهماندوست هم مقصر بود او در آن  هنگام نبايد مصاحبه مي كرد اما با جنجال سازي به سوء تفاهمات دامن زد چند بار فدراسيون تكواندو از وي عذرخواهي كرد اما درجلسه آشتي كنان آخر با حضور محمدعلي آبادي ، بهرام افشار زاده ، پولادگر ، ساعي و اصغر رحيمي توهين هاي وي باعث ناراحتي علي آبادي هم شد تا كميته ملي المپيك هم راضي به تغيير كادر فني شود.

* بله قربان گو نبودم ، حذف شدم

وي خاطرنشان كرد: هنگام تغييرات در كادر فني تيم ملي هادي ساعي صحبت هاي زيادي براي پذيرفتن سرمربيگري تيم ملي بامن داشت اما اعلام كردم كه من با اختيار تام حاضر به پذيرفتن اين سمت هستم در حالي كه آنها كسي را مي خواستند كه بله قربان گو باشد.

هر دو ملي پوش المپيكي تكواندو هم خواستار حضورم دركادر فني شدند اما به احترام پولادگر نخواستم اين سمت را  قبول كنم و يا حرفي در مورد اتفاقات بزنم تا حاشيه سازي شود.

كريمي ادامه داد: با توجه به اينكه هميشه اختيار كامل براي مربيگري خواسته ام و در غير اين صورت به مشكل بر مي خوردم كنار گذاشته شدم .

چند ماه قبل هم خواستار حضورم در تيم ملي اميد بودند كه اين پيشنهاد را هم به همين دليل رد كردم .

* مسئوليت بزرگ براي عسگري زود بود

مربي اسبق تيم ملي تكواندو و عضو كميته فني فدراسيون در خصوص انتخاب فريبرز  عسگري به عنوان  سرمربي تيم ملي در بازي هاي المپيك گفت: بايد در انتخاب مربي تيم ملي منطق بيشتري به خرج مي داديم مربي كه در مسابقات دانشجويان ، در تيم ملي نوجوانان و رقابت هاي ليگ برتر ناموفق بوده نبايد مسئوليت بزرگي را به وي پيشنهاد مي كردند.

چندين بار از ذوالقدر خواستم به وضعيت نامناسب اردوها سركشي كند اما وي نيز اين كار را نكرد. به نظر من ساعي و ذوالقدر هم در عملكرد نامناسب ملي پوشان در المپيك مقصر هستند.

*سرافكنده شديم

وي افزود: در مجموع با اين عملكرد در المپيك سرافكنده شديم همه جامعه تكواندو ناراحت هستند. زماني كه مربي تيم ملي از نتايج و عملكرد ملي پوشان در حين مسابقه بهت زده است نمي تواند كمك فني به آنها كند.

وي خاطرنشان كرد: ملي پوشان سرمربي جديد تيم ملي را قبول نداشتند و در اردوها آزاد بودند آنها بدون درگيري فيزيكي و محك سنگين راهي المپيك شدند در حاليكه حتي در يك مسابقه بزرگ و يا ليگ هم بازي نكرده بودند./با

برچسب ها: تکواندو ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار