تیم های ملی امید کشورهای برزیل و مکزیک امروز عصر برای کسب عنوان قهرمانی المپیک به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری رویترز: رقابت های فوتبال مردان المپیک 2012 لندن، امروز عصر با مسابقه ای بین دو تیم از آمریکای جنوبی به پایان خواهد رسید.

در مرحله یک چهارم نهائی این رقابت ها کره جنوبی مقابل برزیل قرار گرفت و با نتیجه 3 بر صفر مغلوب طلایی پوشان شد و در سوی دیگر، مکزیک با نتیجه 3 بر يک از سد ژاپن گذشت.

کره جنوبی و ژاپن برای کسب مدال برنز به مصاف یکدیگر رفتند و کره جنوبی که سطح فوتبالش بسیار نزدیک به تیم ملی امید ماست، توانست مقام سومی المپیک و مدال برنز را از آن خود کند و ورزشکاران این تیم نیز به عنوان هدیه، از رفتن به خدمت سربازی معاف شدند.
اما فینال این دوره از بازی های المپیک، رقابتی کلاسیک بین دو ملت فوتبال دولت است.

برزیل تیمی است که از سوی اکثریت هواداران فوتبال در جهان حمایت می شود تا عنوان قهرمانی را کسب کند این تیم پیشینه درخشانی در فوتبال دارد که بر همگان واضح و مبرهن است، در این دوره نیز بیشتر کارشناسان معتقدند برزیل هواداران خود را نا امید نخواهد کرد.

برزیلی ها در مسیری که تا به امروز به سمت فینال طی کرده اند بسیار موفق بوده اند، آنها دنیا را با فوتبال زیبائی که به نمایش می گذارند سرگرم می کنند.

این تیم توانسته از شروع رقابت ها تا به امروز در هر مسابقه 3 گل به ثمر رساند. مهاجمان آتیشي این تیم نقش بسزایی در موفقیت هایش طی کرده اند، نیمار، اسکار و هالک امیدهای برزیل برای آفرینش شگفتی هستند.

آنها تا به حال مدال طلای المپیک را کسب نکرده اند و این میتواند بهترین شانسشان باشد در نتیجه انگیزه خارق العاده ای خواهند داشت.
اما مکزیکی ها در آن سوی میدان شانس چندانی نخواهند داشت، صعود آنها تا این مرحله به اعتقاد کارشناسان کمی بعید به نظر می رسد و هیچکس از آنها توقع چنین عملکردی را نداشته است.

آنها تا به اینجای کار، حداقل مدال نقره را برای خود تضمین کرده اند و این به خودی خود برای آنها موفقیتی بسیار بزرگ محسوب می شود. البته آنها به برنز قانع نخواهند بود و برای کسب طلا تلاش می کنند چرا که دیگر هیچ چیز برای باختن ندارند، مدال نقره آنها تضمین شده است.

بنابراین سعی می کنند هرآنچه در توان دارند برای حمله کردن به کار بگیرند و همین موضوع این دیدار را بسیار تماشایی تر از همیشه خواهد کرد.

سانتوس مهم ترین مهاجم مکزیکی هاست که در این رقابت ها تا به امروز توانسته 3 بار گلزنی کند در نتیجه با اعتماد به نفس کامل در خط حمله خواهد ایستاد تا و به دروازه برزیلی ها کند.

اما با توجه به مسابقه درخشان برزیل، اگر مکزیک می خواهد قهرمان شود باید بهترینش را به کار ببندد چرا که حضورش در این مرحله نیز جای تعجب دارد چه برسد به قهرمانی!

این فینال هیجان انگیز امروز عصر ساعت 18:30 به وقت ایران برگزاری خواهد شد و با اتمام آن پرونده رقابت های فوتبال مردان المپیک 2012 لندن نیز تا چهارسال دیگر بسته خواهد شد.

*آنچه در مورد این مسابقه باید بدانیم

1- این رقابت در ورزشگاه ومبلی برگزار خواهد شد:

استادیوم 90هزار نفره ومبلی با عنوان دومین ورزشگاه بزرگ اروپا میزبان این فینال تماشائی است.

2- تیمهای ملی امید کشورهای برزیل و مکزیک در این  فينال شركت خواهند كرد:

تيم هاي حاضر در رقابت هاي فوتبال اسپك متشكل از بازيكنان زير 23 سال به اضافه ي 3 بازيكن بزرگتر از اين سن است بزرگسالان برزيل تياگو سيلواي 27 ساله ، مارسلوي 24 ساله و مهاجم قهرمان هالك 26 ساله هستند.

در تيم اميد مكزيك نيز دروازه بان اين تيم خوزه كورونا 31 ساله، هافبك دفاعي كارلوس سالسيدو 32 ساله و مهاجم اوريبه پرالتا 28 ساله تنها بزرگسالان حاضر هستند.

3- هيچكدام از دو تيم تا به حال قهرمان المپيك نشده اند

برزيل تا به حال در 5 دوره ي جام جهاني سال هاي 1958-1962-1970-1994 و 2002 قهرمان جهان شده است اما تا به حال در المپيك مدال بهتري جز نقره را كسب نكرده است.

اين تيم تا به حال 2 بار به فينال راه پيدا كرده و بار اول در سال 1988، 2 بر يك مغلوب روسيه و در سال 1984 با نتيجه ي 2 بر صفر مغلوب فرانسه شده است.

البته برزيلي ها در سال 2008 و 1996 نيز با مدال برنز راهي كشورشان شدند و يكبار هم در سال 1976 برنز را به روسيه واگذار كردند.

اما براي مكزيك او ضاع كاملا متفاوت است اين اولين باري است كه اين كشور در مسابقه ي كسب مدال فوتبال المپيك شركت مي كند.

4- نيمار بهترين فوتباليست المپيك لندن تا به امروز است

اين مهاجم 20ساله به شگفتي المپيك لندن تبديل شده است او شايد از مسي بهتر نباشد اما بدون شك بهترين بازيكن المپيك 2012 لندن تا به امروز بوده است او سريع  و خلاق است و به احتمال زياد همه ي توانش را براي فينال ذخيره كرده است.

5- مكزيك 2 ماه قبل برزيل را شكست داده است

تيم فوتبال مكزيك در ماه ژوئن ميلادي در حدود 2 ماه قبل در ديداري مقدماتي توانست برزيل را با نتيجه 2 بر صفر شكست دهد و همين موضوع باعث مي شود اين تيم با اعتماد به نفس بيشتري پا به ميدان بگذارد چرا كه اخيرا برزيل را شكست داده است.

6- سانتوس مكزيك را همراهي نخواهد كرد

بهترين گلزن و به عبارتي ديگر بهترين بازيكن تيم ملي اميد مكزيك به دنبال مصدوميت شديد هميسترينگ پايش از شركت در اين مسابقه محروم خواهد بود اين هافبك تهاجمي مي توانست بزرگترين شانس تيمش براي قهرماني باشد.

7- مهاجم برزيل شانس اول دريافت كفش طلائي

كفش طلائي در پايان يك تورنمنت به بازيكني داده مي شود كه بيشترين گل را به ثمر رسانده است.

ليندرو دامييو از برزيل با 6 گل در 4 مسابقه در صدر اين جدول است و به دنبال او هم تيمي اش نيمار با 3 گل و سانتوس از تيم مكزيك با 2 گل در رده ي دوم و سوم حضور دارند.

8- برزيل و مكزيك پر گل ترين تيم هاي المپيك هستند

برزيل و مكزيك تنها تيم هايي هستند كه تا به حال تعداد گل هاي به ثمر رسيده شان در المپيك به رقم بالا رسيده است برزيل 15 گل و مكزيك 10 گل را تا به امروز به ثمر رسانده است.

9- دروازه  مكزيك تنها 3 بار باز شده است

كورونا ، دروازه بان تيم مكزيك بهترين دروازه بان در المپيك تا به امروز است چرا كه در طول 5 مسابقه تنها 3 بار گل خورده است.

10- دروازه ي برزيل متزلزل اما دفاعش مستحكم است

دروازه بان اصلي برزيل ، رافائل قبل از شروع مسابقات به علت مصدوميت از ناحيه ي زانو از همراهي تيمش باز ماند و اين تيم مجبور شد از تازه كاران جواني چون نتوو كابريل در دروازه اش استفاده كند اين موضوع دروازه ي اين تيم را كمي غير قابل اطمينان كرده است با اين حال برزيل از خط دفاعي بسيار قوي اي برخوردار است اما اگر به مكزيك ببازد به طور قطع اين مسئله از دروازه اش آب خواهد خورد./مح

برچسب ها: فینال ، فوتبال ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار