بر اساس این خبر، گروهی از مسلمانان روسیه که از ترس کمونیست های اتحاد جماهیر شوروی زیر زمین پنهان شده بودند، پس از حدود 10 سال از زیر زمین خارج شدند.

به گزارش سرويس وبگردي باشگاه خبرنگاران؛ ديروز خبری در رسانه های مختلف جهان و به ویژه کشور روسیه منتشر شد که تعجب همگان را برانگیخت.

بر اساس این خبر، گروهی از مسلمانان روسیه که از ترس کمونیست های اتحاد جماهیر شوروی زیر زمین پنهان شده بودند، پس از حدود 10 سال از زیر زمین خارج شدند.



گفته می شود تعداد این مسلمانان 70 نفر بوده و در مخفیگاهی در اعماق زمین در حومه شهر "کازان" در روسیه زندگی می کردند.

این افراد در تمام سال هایی که زیر زمین زندگی می کردند، از نور خورشید محروم بوده اند. "کازان" در 800 کیلومتری شرق مسکو، پایتخت روسیه، و در کشور تاتارستان که یکی از کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی است، قرار دارد.



در بین این افراد حدود 20 کودک وجود داشته که کوچک ترین آنها 8 ماهه است، یعنی در زیر زمین متولد شده است. دختری 17 ساله نیز در میان آنان وجود داشته که اکنون باردار است و این احتمال وجود داشت که او نیز فرزند خود را در زیر زمین به دنیا آورد.

همه کودکان این مجموعه که زیر زمین و در آن مخفیگاه متولد شده اند، تا به امروز خورشید و نور آن را ندیده بوده اند از همین رو در ساعات اولیه خارج شدنشان از مخفیگاه، احساس ترس، نگرانی و تعجب می کردند.

مخفیگاهی که آنها در آن زندگی می کردند، 8 طبقه بوده و به طور کامل در زیر زمین قرار داشته است.

بررسی های اولیه نشان داد که نام این فرقه "فایز الرحمن" است زیرا بنیانگذار آن فردی بنام "فایز الرحمن ساتارف" بوده است.



 وی اکنون 83 سال سن دارد. رسانه های روسیه ادعا می کنند که او خود را پیامبر معرفی کرده و توانسته که طرفدارانی برای خود جمع کند.

 او خود را نماینده یکی از علمای اسلامی اهل سنت در دهه های هفتاد قرن گذشته میلادی معرفی کرده است.

پرونده "فایز الرحمن" به دادستان روسیه تحویل داده شده تا با دقت مورد بررسی قرار گیرد. احتمالا او به اتهام منع اطرافیانش از ادامه زندگی طبیعی و تحصیل، محاکمه و مجازات شود.

آنان در طول این سال ها حتی اجازه خارج شدن از آنجا برای درمان را نداشته اند.

قابل ذکر است، دین و دین داری در دوران حکومت کمونیستی در اتحاد جماهیر شوروی که در سال 1991 فروپاشید، به طور کامل سرکوب شده بود از همین رو بسیاری از مردم دین دار و طوایف دینی مختلف، یا اعتقادات خود را مخفی می کرده اند و یا به ناچار از خانه و کاشانه خود به مناطق دیگری از جهان کوچ می کردند.



بسیاری از آنان نیز به مرور زمان اعتقادات خود را فراموش کرده و تنها آثار اسلام که از آباء و اجداد خود به ارث بردند، نام های اسلامی بود که برای فرزندان خود انتخاب می کردند.

منبع:شيعه آنلاين
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.