معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: بیش از 600 میلیارد دلار از حجم سرمایه ایرانی‌ها در خارج از کشور وجود دارد.

 

فرزانه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ،اجرای طرح ملی و ارتقای سهامداری را جزو راه‌های توسعه اقتصادی استان دانست.

وی افزود استانداری مازندران به منظور توزیع عادلانه سود سهام و افزایش درآمد خانواده از تشکیل تعاونی‌های فراگیر توسعه‌ای که عمده سهامدارانش را عامه مردم تشکیل دهند حمایت می‌کند.

این مسئول بر ترویج فرهنگ سهامداری و تشکیل بنگاه‌های تعاونی اقتصادی تاکید، و بیان کرد: شرکت تعاونی سهام عدالت مازندران با داشتن بیش از 2 میلیون عضو می‌تواند برای تشکیل تعاونی فراگیر توسعه‌ای استان اقدام کند.

وی در ادامه گفت: می‌توان از ظرفیت‌ دیگر شرکت‌های تعاونی استان مانند مهندسان ساختمان، دانش آموختگان کشاورزی، پزشکان برای تشکیل این تعاون بهره برد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران تصریح کرد: اگر بتوان سازوکاری مشخص کرد تا سهامداران این تعاونی سرمایه‌های خرد خودشان را در اختیار شرکت قرار دهند، می‌توان از این بنگاه اقتصادی در انجام کارهای کلان مانند تولید کالا، توزیع اقلام و مشارکت در طرح‌های بزرگ اقتصادی استان استفاده کرد.

فرزانه ایجاد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مازندران در طی دولت نهم و دهم را فرصتی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در استان دانست و بیان داشت: برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان می‌توان از دانش و تخصص کارشناسان اقتصادی استان به عنوان مشاوران خدمات سرمایه‌گذاری برای راهنمایی و شناساندن راه‌های سرمایه‌گذاری خارجی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌های خارجی با بسترسازی، حمایت، ایجاد و معرفی جذابیت‌های استان برای سرمایه‌گذار فراهم خواهد شد، تصریح کرد: باید با استفاده از راه‌های مختلف و تاثیرگذار برای آشنایی صاحبان سرمایه با مقررات سرمایه‌گذاری در کشور و استان، اقدام کرد.

این مسئول در پایان حجم سرمایه‌گذاری ایرانی‌های مقیم خارج از کشور را بیش از 600 میلیارد دلار عنوان کرد و بیان داشت: باید از این ظرفیت برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور استفاده کرد./س

برچسب ها: حجم ، سرمایه گذاری ، خارج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.