تعداد مقالات ISI دانشکده مهندسی دانشگاه تربیت مدرس تنها در سال 87، 450 مورد بوده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ این روزها که بحث انتخاب رشته دانشگاهی به ویژه برای داوطلبان کنکور داغ داغ، بهتر با دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تربیت مدرس تهران بیشتر آشنا بشیم.

بنابراین گزارش، دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تربیت مدرس در سال 62 تاسیس و فعالیت های علمی خود را با 7 بخش آموزشی مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی معدن، مهندسی مکانیک و مهندسی مواد آغاز کرده است.

براساس این گزارش، 1067 دانشجوی کارشناسی ارشد، 505 دانشجوی دکتری و 149 دانشجو در دوره های نیمه حضوری مشغول به تحصیل هستند که تعداد فارغ التحصیلان دانشکده تا شهریور ماه 88 در مقطع کارشناسی ارشد 2954 نفر و در مقطع دکتری 287 نفر است.

در این گزارش آمده است، تعداد اعضای هیات علمی رسمی و پیمانی دانشکده در حال حاضر 132 نفر است و 33 نفر استاد، 46 نفر دانشیار، 52 نفر استادیار و 1 نفر با مرتبه مربی مشغول تحقیق و آموزش هستند که البته این تعداد از اساتید در بیش از 100 آزمایشگاه برای آموزش، پژوهش و توسعه تکنولوژی در دانشکده فعال هستند.

بنابراین گزارش، تعداد مقالات چاپ شده در مجلات علمی- پژوهشی و ISI توسط اعضا هیات علمی و دانشجویان دانشکده در سال 87 بیش از 450 عنوان است.

* حجم قراردادهای دانشکده فنی مهندسی در دو سال اخیر به بیش از 9 میلیارد تومان رسیده است

در ادامه این گزارش آمده است، مقالات ارائه شده در کنفرانس های داخلی و خارجی دانشکده فنی و مهندسی تنها در سال 87 قریب به 800 مقاله بوده است و البته اختراع های داخلی ثبت شده دانشکده از سال 83 تاکنون 52 مورد است.

براساس این گزارش، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تربیت مدرس در زمینه پژوهش های کاربردی با صنایع بزرگ کشور همکاریهای نزدیکی دارد چنانچه حجم قراردادهاي دانشکده در دو سال گذشته به طور متوسط به بیش از 9 میلیارد تومان می رسد.

بنابراین گزارش، این دانشکده همچنین همکاری مشترکی با دانشگاه های خارجی و تبادل و پذیرش دانشجویان خارجی داشته است.

براساس این گزارش، پرداختن به مباحث نوین مدیریتی از جمله مدل EFQM از جمله فعالیت های مهم این دانشکده در سالهای اخیر بوده که البته این دانشکده این افتخار را دارد که به عنوان اولین نهاد آموزشی کشور با طراحی و پیاده سازی مدل طراحی و استقرار طرح تعالی آموزش عالی و حضور در جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی و کسب گواهینامه تعهد به تعالی در سال 86 خود را به عنوان یکی از دانشکده های الگو در زمینه مدیریت مطرح کند.

*تحصیل 175 دانشجوی ارشد در مهندسی مکانیک تربیت مدرس

در ادامه این گزارش آمده است که بخش مهندسی مکانیک از اولین بخشهایی بوده که در دانشکده فنی دانشگاه تربیت مدرس ایجاد شده و هم اکنون یکی از بخشهای بسیار فعال دانشکده فنی محسوب می شود.

براساس این گزارش، بخش مهندسی مکانیک متشکل از چهار گروه عمده گروه طراحی کاربردی، گروه تبدیل انرژی، گروه ساخت و تولید و گروه هوا- فضا تشکیل شده و در حال حاضر این دانشکده 23 نفر اعضای هیأت علمی داشته است.

بنابراین گزارش، تعداد دانشجویان دکتری تخصصی بخش 115 نفر و تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد 175 نفر است و همچنین این دانشکده دارای آزمایشگاه های آنالیز تجربی تنش، انتقال حرارت پیشرفته، تکنولوژی پلاستیک پیشرفته، جریانهای چند فازی، دینامیک گازها، رباتیک و مکاترونیک، ماشینهای ابزار کنترل عددی، صوت و ارتعاش، فناوری های پیشرفته در ماشین های ابزار، مترولوژی، مکانیک شکست محاسباتی، مکانیک ضربه و انفجار، موتور و پیشرانش است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار