خوزستان/

رشد صددرصدي چاپ مقالات ISI اين دانشگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته

معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي مسجدسليمان گفت: تاكنون 13 مقاله ISI از سوي اعضاي هيات‌‌علمي دانشگاه در ژورنال‌هاي خارجي به چاپ رسيده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته رشد صددرصدي داشته است.

محمدي‌پور درگفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان با بيان اين مطلب يادآور شد: سال گذشته تعداد مقالات ISI اعضاي هيات‌علمي دانشگاه، 23 مقاله و در سال‌هاي 89، 88و 87 به ترتيب 19، 7 و سه مقاله بوده است.

 وي همچنين تعداد مقالات به چاپ رسيده در مجلات علمي ـ پژوهشي داخلي در سال گذشته را 18 مقاله ذكر كرد و اظهار داشت: 10 مقاله هم سال گذشته از سوي اعضاي هيات علمي در مجلات ISD (نمايه دانشگاه‌هاي جهان اسلام) به چاپ رسيد؛ مقالات ارايه شده در همايش‌هاي داخلي هم 15 عنوان مقاله و تعداد سفرهاي اعضاي هيات علمي براي شركت در همايش خارج از كشور در سال گذشته 10 مورد بوده است.

 معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي مسجدسليمان تعداد پروپوزال‌ها طرح‌هاي پژوهشي مصوب دانشگاه در سال 90 را 21 طرح عنوان و خاطرنشان كرد: در مجموع از سال 83 كه دانشگاه داراي شوراي پژوهشي شد، 84 طرح تصويب و عقد قرارداد شده كه يا به پايان رسيده‌ يا در حال انجام‌اند.

 محمدي‌پور زمينه‌هاي طرح‌هاي پژوهشي دانشگاه را در ارتباط با رفع مشكلات شهرستان، استان يا مسايل علمي مطرح شده در گروه‌هاي تخصصي و يا طرح و تكميل يك نظريه علمي برشمرد و تصريح كرد: سقف اعطاي اعتبار به طرح‌هاي پژوهشي شورا در دانشگاه پنج ميليون تومان است و در صورتي كه اعتبار اجراي يك طرح 5 تا 15 ميليون تومان باشد براي داوري و اعطاي اعتبار در دبيرخانه منطقه 6 مطرح مي‌شود. طرح هاي پژوهشي با اعتبار بيش از 15  ميليون تومان هم در شوراي پژوهش سازمان مركزي در تهران داوري مي‌شوند.

 وي همچنين با اشاره به تأليفات انجام شده از سوي اعضاي هيات علمي دانشگاه اظهار داشت: ‌از سال 85 تاكنون 16 عنوان كتاب در موضوعات كامپيوتر، زيست‌شناسي، مهندس صنايع، حسابداري، نفت و پتروشيمي و ساير رشته‌ها به صورت تأليف و ترجمه از سوي مركز انتشارات دانشگاه به چاپ رسيده كه 2 عنوان از اين كتب ترجمه و 14 عنوان تأليف بوده است.

 معاون پژوهشي دانشگاه آزاد مسجدسليمان همچنين از انعقاد قراردادهاي جديد براي اشتراك با 40 ژورنال خارجي و 80 ژورنال و مجله داخلي براي سال جاري خبر داد و افزود: مدت اشتراك دانشگاه در سال گذشته به پايان رسيد و براي امسال در تلاش هستيم حداقل با 40 ژورنال خارجي و تعداد 2 برابر ژورنال داخلي قرارداد اشتراك منعقد كنيم. البته با توجه به آن‌كه در سال‌هاي اخير، توجه به سمت كتابخانه‌هاي ديجيتال و نسخه‌هاي غيرچاپي افزايش يافته در سال‌هاي آينده ممكن است اين قبيل اشتراكات كاهش يابد. /س
برچسب ها: رشد ، صددرصدی ، چاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.