برای كاهش میانگین سهم سبد سوختی محصولات و جایگزینی بخشی از سهم بنزین با گازوییل و توسعه بازارهای صادراتی، بعضی از محصولات ایران خودرو با قوای محرکه دیزل ملی عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جواد نجم‌الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، از آغاز تولید موتور ملی دیزل در سال 92 خبر داد و اظهار داشت:  فرایند طراحی و ساخت این موتور در پروژه ای به نام ای.اف.دی از سال 89 آغاز شد، و تولید آن گامی در اجرای راهبرد پنج ساله قوای محركه ایران خودرو به شمار می رود.

وی افزود: با توجه به ابلاغیه استراتژی قوای محركه تا سال95، 10درصد از سبد سوختی ایران خودرو به این موتور اختصاص خواهد یافت.

نجم الدین موتور ملی دیزل را به دلیل داشتن قطعات مشترك با موتور ای.اف7 و قابلیت انطباق با استانداردهای آلایندگی یورو5 از نظر اقتصادی و زیست محیطی دارای اهمیت ویژه ای دانست و تصریح کرد: موتور ملی دیزل از 120اسب بخار توان و 256 نیوتن متر گشتاور برخوردار و گنجایش آن 1500سی.سی است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مصرف سوخت موتور دیزل را 5.5 لیتر در 100 کیلومتر در چرخه ترکیبی عنوان و اضافه کرد: از سال92 تا سال95 تعداد تولید این موتور به مرز 100هزار دستگاه خواهد رسید.

وی با اشاره به طراحی خط مونتاژ موتور ملی دیزل توسط متخصصان ایران خودرو، انطباق خودرو با موتور و آماده سازی خط مونتاژ سواری سازی برای مونتاژ این موتور را از اهم فعالیت های انجام شده و در دست انجام برای طراحی و تولید موتور دیزل ذکر کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان کرد: این موتور بر روی سورن نصب خواهد شد و برنامه نصب آن بر روی پلت فرم سمند نیز در دستور كار قرار دارد که به منظور انطباق این موتور با پلتفرم های مختلف، قطعات جانبی موتور و گیربکس تغییر می یابد و طراحی این قطعات در معاونت طراحی و توسعه محصول شركت ایران خودرو در حال انجام استعب/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار