معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری از طرح اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در جنگل‌ها و افزایش آن به 16 میلیون هكتار خبر داد و گفت: در این طرح نیازهای توسعه‌ای هر استان مد نظر پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'خسرو شهبازی' در نشستی در سمنان تصریح كرد: در توسعه مناطق جنگلی تلاش بر این است جنگل‌های كشور را در یك دوره 10 ساله از 14 میلیون و 300 هزار هكتار فعلی به 16 میلیون هكتار افزایش دهیم كه بخشی از این افزایش جنگل در شمال كشور صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینكه جنگل، حفاظت از آن و توسعه فضای سبز جنگل‌كاری در سرلوحه كار قرار دارد اظهار داشت: در زمینه حفظ منابع ملی و طبیعی كاركنان فعالیت خوبی دارند و با همكاری دیگر ارگان‌ها و نهادها حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند.

وی درباره جذب نیروی كارشناس یادآور شد: پیش‌بینی این است تا پایان سال 1391 بیش از دو هزار نفر كارشناس فنی و اجرایی در سطح كشور را در بخش منابع طبیعی جذب كنیم كه بكارگیری این افراد یكی از نیازهای اساسی سازمان محسوب می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جنگل ها با اشاره به جذب نیروهای حفاظتی تصریح كرد: بخش دوم مربوط به نیروهای حفاظتی مورد نیاز است كه این امر نیز از طریق جذب سهمیه سرباز از ستاد فرماندهی كل قوا پیگیری می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی شده از طریق اصلاح ساختار برای سال جاری و آینده حدود هفت هزار نفر را در یگان حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی وارد كار كنیم.

معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری كشور درباره برخورد با معارضان و متخلفان زمین‌خواری در سال جاری عنوان كرد: در بحث معارضان به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی هم دولت و هم وزیر جهاد كشاورزی به طور مكرر و مستمر برخوردهای قاطع، سریع و صریحی با زمین‌خواران حرفه‌ای و افرادی كه بیشتر دنبال رانت‌خواری و فساد هستند داشته اند.

وی با تاكید بر اینكه آمارها در این بخش متفاوت است اظهار داشت: برخی به نیت تصرف و زمین‌خواری ورود پیدا می‌كنند كه با جدیت و شدت و هماهنگی مراجع قضایی با آنها برخورد می‌شود، ولی برخی موارد اختلافات بین منابع طبیعی و مردم از نظر تشخیص در منابع ملی یا كشاورزی است كه بین افراد كشاورز، تولیدكننده و روستائیان واقعی با زمین‌خواران تفاوت زیادی قایل هستیم.

شهبازی متذكر شد: رویكرد وزارت جهاد كشاورزی این است كه مشكلات افراد كشاورز و تولیدكننده با دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌هایی به حداقل برسد.

معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور در سفر به سمنان در مراسمی 'علیرضا رهایی' را به عنوان مدیر امور اداری اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان معرفی كرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.