مخالفان دولت ترکيه اعلام کردند سران دولت را به سبب اتهاماتي که عليه آنها مطرح است تحت تعقيب قانوني قرار مي دهند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه ؛ رجب طيب اردوغان نخست وزير و احمد داود اوغلو وزير خارجه ترکيه اين کشور را وارد جنگي مبهم و غبارآلود کرده اند که در يکسوي آن حزب عدالت و توسعه و در طرف ديگر احزاب مخالف دولت اين کشور قرار دارند. اين جنگ پس از آن به وجود آمد که دولت اردوغان ترکيه به ابزاري سهل الوصول براي اجراي طرح هاي آمريکا در منطقه و بخصوص سوريه تبديل کرده است.

کمال قليچدار اوغلو رهبر حزب جمهوريخواه خلق ترکيه اردوغان را مسئول آنچه در سوريه اتفاق مي افتد دانسته و از وي خواسته است به همه اتهاماتي که در خصوص حمايت تسليحاتي از تروريست ها و اعزام افراد مسلح به سوريه عليه دولتش مطرح است پاسخ دهد.

قليچدار همچنين تاکيد کرده است حزبش اردوغان را به صورت قانوني تحت تعقيب قرار مي دهد حتي اگر وي در نشستي که حزب جمهوريخواه خلق براي بررسي اوضاع سوريه و جنوب شرق ترکيه به برگزاري آن دعوت کرده است حاضر نشود.

در ادامه گزارش آمده است: مخالفان دولت ترکيه به سبب سياستهاي اردوغان براي آينده اين کشور احساس خطر مي کنند و معتقدند اين سياست ها ترکيه را دستخوش طوفان خواهد کرد.
برچسب ها: اردوغان ، ترکیه ، داوداغلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار