والدین می توانند فعالیتهای خسته کننده روزانه را با بچه ها انجام دهند که این امر از یک طرف باعث مشارکت آنها در کارها شده و از طرف دیگر، آن کارها را به فعالیتهای لذت بخش تبدیل می کند.

ژاله نجفی کارشناس ارشد پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: برای شروع یک عادت سلامتی هیچ وقت دیر نیست، البته تلاش زیادی لازم است که عادتها از یک زندگی شسته به یک زندگی فعال تغییر کند.
 
وی گفت: برای این تغییر مدت زیادی وقت لازم است، اما حتی 20 تا 30 دقیقه فعالیت و تحرک نقش به سزایی در سلامتی دارد.
 
نجفی تصریح کرد: بچه ها اشتباها تماشای تلویزیون و بازی های کامپیوتری را زندگی نرمال تلقی می کنند در صورتی که اگر والدين با آنها همراه شوند و برنامه فعالیت های ورزشی را با آنها هماهنگ کنند متوجه زندگی نرمال می شوند.
 
این کارشناس ارشد اظهار کرد: والدین حتی می توانند فعالیتهای خسته کننده روزانه رابا بچه ها انجام داد که این امر از یک طرف باعث مشارکت آنها در کارها شده و از طرف دیگر آن کارها را به فعالیتهای لذت بخش تبدیل می کند.
 
وی خاطر نشان کرد: فعالیتهای ورزشی نه تنها باعث سلامت جسمی بچه ها می شود بلکه سلامت روحی آنها را نیز تضمین کرده باعث فعالیتهای بهتر تحصیلی آنها شده و کنترل آنها روی رفتار خودشان در مدارس نیز بیشتر می شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار