طبق روایات،در شب قدر ملائکه گروه گروه به زمین آمده و برای اجابت دعاها آمین می‌گویند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان امام جمعه ابهر گفت: در شب قدر جبرئیل امین به اذن باری‌تعالی تمام ملائکه را به زمین میآورد که دراین شب ملائکه به همه عبادت کنندگان سلام کرده و برای دعاهای آنها آمین میگویند.

حجت الاسلام رحیمی افزود: براساس روایات، به برکت این شب، خداوند همه گناهکاران را میبخشد، به جز 4 دسته که عبارتند از شراب خوردن، عاق والدین، قطع کننده صله رحم و انسانهای کینهتوز که در این شب از رحمت الهی دور خواهند ماند.

وی تصریح کرد: در طول سال روزها و شبهای مختلفی وجود دارد که در این اوقات برخی به واسطه عنایت و توجه خداوند و آثاری که در آنها مقرر شده است دارای اهمیت و شرافت بیشتری میباشند که یکی از آنها شب قدر میباشد.

امام جمعه ابهر ادامه داد:درآئین اسلام این شب برترین شب در طول سال است و اهمیت آن به قدری است که نه تنها آیات مختلفی در شأن این شب نازل شده است، بلکه سوره «قدر» مختص بیان عظمت این شب نازل شده است.

حجت‌الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: شب قدر شب سلام است که از ابتدای شب تا آغاز سپیده دم بندگان از عذاب الهی در امان هستند و هر مومنی با تدبر در عظمت آثار الهی و کسب شناخت میتواند از سلامتی امشب بهره‌مند شود زیرا طبق روایات تفکر بهتر از 70 سال عبادت است و با تدبر و تفکر میتوان پی به ذات احدیت برد و این شب بهترین فرصت برای تفکر است./س

برچسب ها: دعا ، شب ، قدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.