مهدیه استرآبادی، مشاور در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: واقعیت این است که گوش دادن یکی از مهم ترین توانایی هایی است که هم در شروع ، ادامه و خاتمه یک گفتگو کاربرد دارد چرا که با خوب گوش کردن سهمی در درک احساسات و هیجانات گوینده داریم.
وی در ادامه افزود: لبخند زدن، تماس چشمی ، حالات چهره ای و تاکید بر کلمات خاص به گوینده این پیام را می دهد که من به دقت به حرف های تو گوش می دهم.
وی گفت: وقتی فرد توانایی لازم در این زمینه بدست آورد به احتمال زیاد جو تفاهم آمیزی را به وجود خواهد آورد.
وی در پایان تصریح کرد: گوش دادن فرآیند فعالی است که طی آن دو طرف تصمیم می گیرند بر پیام های کلامی و غیر کلامی یکدیگر تمرکز کنند و پایه ی یک ارتباط موثر را پی ریزی کنند./ح