استادیار گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت هیپنوتیزم نقش موثری در کاهش و کنترل عوارض ناشی از داروهای شیمی درمانی در بیماران سرطانی دارد .

دکتر مهدی فتحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به اینکه در هیپنوتیزم تغییرات متابولیک در مغز ایجاد و حالت پذیرندگی را در مغز بالا می برد اظهار کرد : در این حالت درمانگر با القاء فرمان بی دردی با استفاده از روش تصویر سازی می تواند عوارض ناشی از عوارض داروهای شیمی درمانی را کاهش دهد .

دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی هیپنوتیزم و علوم وابسته با اشاره به اینکه هیپنوتیزم در بسیاری از علوم پزشکی کاربرد دارد خاطر نشان کرد : علم هیپنوتیزم در کاهش اختلالات استرس و ترس، شب ادراری کودکان ، حرکات وسواس گونه از جمله ناخن جویدن –لب گزیدن ، کنترل دردهای ms، اختلالات روحی ،کاهش دردهای روماتوئید و دردهای مزمن نیز نقش موثری دارد .

دبیر انجمن هیپنوتیزم ایران با بیان اینکه بر اساس اساسنامه انجمن هیپنوتیزم افرادی که عضو سازمان نظام پزشکی ، نظام پرستاری و نظام روانشناسی هستند می توانند با گذراندن دوره های آموزشی از روشهای هیپنوتیزم نیز استفاده کنند خاطر نشان کرد : افراد علاقمند دارای شرایط با گذراندن دوره آموزشی در قالب 100 ساعت جنبه های مختلف درمانی را آموزش و نسبت به استفاده از این روش اقدام کنند.

دکتر مهدی فتحی با بیان اینکه افرادی که تمایل به استفاده از روش های هیپنوتیزم هستند باید از مجوز آموزشی درمانگر اطمینان حاصل کنند گفت :درمانگران باید در شناسایی و شناخت بیماران هوشیارانه عمل کند زیرا در برخی از بیماریها ممکن است استفاده از روش هیپنوتیزم با عارضه همراه باشد . /س


برچسب ها: هیپنوتیزم ، دارو ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.