ميزان مرگ و مير ميان مبتلايان به ديابت نوع دوم كه وزن طبيعي دارند بالاتر است

نتايج يک تحقيق پزشکي نشان مي دهد ميزان مرگ و مير در ميان مبتلايان به ديابت نوع دو که وزن طبيعي دارند از افرادي که به اين نوع ديابت مبتلا هستند و در عين حال از چاقي مفرط نيز رنج مي برند بيشتر است.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران، اين تحقيق علمي که نتايج آن در نشريه انجمن پزشکي آمريکا منتشر شد نشان مي دهد مرگ و مير در ميان افراد مبتلا به ديابت نوع دو با وزن طبيعي که به بيماري هاي قلبي عروقي مبتلا نمي شوند عمومي تر از ديابتي هايي است که از چاقي مفرط يا اضافه وزن رنج مي برند.
 
در اين تحقيق مشخص شده است افراد بالغي که ديابت نوع دو دارند و وزن آنها طبيعي است بسيار کمتر با پزشکان مشورت مي کنند زيرا اين بيماري معمولا افراد چاق را گرفتار مي کند.
 
بالا بودن وزن يکي از عوامل کاملا موثر در پيشرفت ديابت نوع دوم است اما فاکتورهاي ديگري همچون وراثت، قوميت و سن هم مي توانند در اين مورد نقش داشته باشند.  
 
 دکتر مرسدس کارنتون استاديار دانشگاه نورت وسترن آمريکا و طراح اصلي تحقيق علمي مزبور مي گويد : «اين امکان وجود دارد که يک پيش زمينه ژنتيکي بتواند علت اينکه چرا مبتلايان به ديابت نوع دو با خطر فزاينده مرگ روبرو هستند را توضيح دهد».
 
بر اساس اين مطالعه علمي، افراد با سن بالايي که از نژاد سفيد پوست نيستند ولي وزن طبيعي دارند بيشتر از سايرين با خطر ابتلا به ديابت دست و پنجه نرم مي کنند.
 
دانشمندان با مطالعه بر روي دو هزار و ششصد و بيست و پنج زن و مرد آمريکايي بالاي چهل سال که از ديابت نوع دو هم رنج مي برند به اين موضوع پي بردند که با بالا رفتن ميانگين سن افراد و ايجاد تنوع بيشتر در نژاد جمعيت در کشور آمريکا، ميزان ابتلاي افراد با وزن طبيعي به ديابت نوع دوم هم احتمالا افزايش خواهد يافت ./عط

برچسب ها: دیابت ، وراثت ، ژنتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار