تصویربرداری از تئاتر، هنر نوپایی در کشور ما است و نگاهی نو به این هنردارد.ما همچنان باید آزمون و خطا کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛«نیما کرمی» مجری رادیو، تلویریون و مدیر موسسه «آسمان هنر تصویر» که مسئولیت گروه تصویربرداری نمایش «پس از سقوط» به کارگردانی منیژه محامدی را در سالن شماره یک مجموعه تماشخانه ایرانشهر عهده دار بود، در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل این مجموعه درباره حضورش در این عرصه گفت: من سال‌ها پیش از آنکه در عرصه مجری گری و اجرای تلویزیونی شناخته شوم، در صحنه تئاتر به عنوان بازیگر فعالیت داشتم بنابراین سختی و مشقت این کار را می شناسم و وقتی با پیشنهاد تصویربرداری نمایشی به کارگردانی منیژه محامدی مواجه شدم، با اشتیاق از آن استقبال کردم.
وی درباره تجربه‌ای که از انجام این کار کسب کرده توضیح داد: تأثیر این کار در من این بود که از دریچه دوربین بهتر و بهتر به صحنه تئاتر نگاه کنم، تصویربرداری از تئاتر، هنر نوپایی در کشور ما است و نگاهی نو به این رسانه دارد.اما با توجه به نوپا بودن این ایده و طرح قابل توجه، همچنان باید آزمون و خطا کنیم تا به نتیجه مطلوب و ایده آل برسیم.

کرمی درباره تأثیر تصویربرداری از تئاتر و انتشار آن برای مخاطب عام توضیح داد: به نظرم این بهترین اتفاقی بود که از سوی  «مجید سرسنگی» مدیریت مجموعه ایرانشهر برای آشنایی و جذب مخاطبان عام به صحنه‌های تئاتر رقم خورده است. اتفاقی که تئاتر ایران سال‌ها از آن محروم بود و گهگاه به درخواست گروه‌های اجرایی در سالن‌های مختلف تهران انجام می‌شد.
وی ادامه داد: صحنه تئاتر محدود است و هر قدر هم که تعداد اجراها زیاد باشد، مانند رسانه‌های دیگر نمی‌تواند طیف گسترده علاقه‌مندان را پوشش دهد. این کار باعث رونق تالارهای نمایشی و آشنایی بیشتر مخاطبان با هنر تئاتر می‌شود. به‌ویژه در مجموعه ایرانشهر که بستری مناسب و درخور برای حضور هنرمندان عرصه‌های تلویزیون، سینما و تئاتر است.
مجری برنامه «صبحی دیگر» درباره روند انجام کار و نحوه تصویربرداری نمایش«پس از سقوط» گفت: این نمایش با 7 دوربین حرفه‌ای طی دو روز تصویربرداری شد.از چند روز پیش با عوامل به تماشای نمایش نشستیم و با کارگردان هم در مورد تصویربرداری لحظه‌های مهم نمایش مشورت کردیم. با وجود تعدد بازیگران و صحنه‌های نمایشی، از لحاظ تصویربرداری و صدابرداری پروژه بسیار سنگینی
بود که به خوبی انجام شد.
کرمی در پایان تأکید کرد:تصویربرداری از نمایش، کار سودآوری نیست. این کار هم از لحاظ مالی سود چندانی برای من و عوامل گروه نداشت اما کاری بود که بسیار از آن لذت بردم چون در کل نگاه مادی به تئاتر ندارم. اگر دوباره هم پیشنهادی در این زمینه داشته باشم با روی باز از آن استقبال خواهم کرد./ه
برچسب ها: تهیه ، تولید ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار