يک کارشناس سياست خارجي گفت: گروه تروريستي القاعده سعي دارد تا از طريق اقدامات تروريستي و ايجاد تشنج در کشور عراق دولت نوري المالکي و در پي آن جبهه مقاومت را متزلزل کند.

احمد بخشايش اردستاني در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدامات تروريستي اخير در خاک عراق گفت: اگرچه بستن مرزهاي اين کشور به دستور نورالمالکي، نارحتي هايي از سوي اقليم کردستان عراق به‌دنبال داشته اما مقامات اين کشور با اين اقدام به موقع حسن نيت خود را به جبهه مقاومت نشان داده  بنابراين رژيم غاصب صهيونيستي و سر سپردگان منطقه اش براي انتقام گيري از دولت عراق بدنبال اجراي طرح هاي تروريستي در خاک اين کشور هستند.

وي با اشاره به دست آشکار گروه تروريستي القاعده در حوادث تروريستي عراق افزود:‌ گروه هاي تروريستي همچون القاعده ابزار دست آمريکا، غرب و برخي کشورهاي منطقه همچون عربستان بوده و عمليات هاي تروريستي را انجام مي دهند و در قبال اين اقدامات جنايتکارانه از سوي اين کشورها پاداش دريافت مي کنند.

بخشايش اردستاني ادامه داد: گروه تروريستي القاعده سعي دارد تا از طريق اقدامات تروريستي و ايجاد تشنج درکشور عراق دولت نوري المالکي را متزلزل کند.

وي در پايان با اشاره به حوادث تروريستي اخير در سوريه خاطر نشان کرد: آينده کشور عراق به آينده منطقه بستگي داشته و اگر دولت سوريه بتواند شرايط فعلي را سامان دهد تا حدود زيادي بحث ترور و تروريسم در منطقه ازبين خواهد رفت.

"انتهاي پيام"/س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار