مدير عامل بيمه دانا گفت :55 درصد سهام بيمه دانا در اواخر سال 1390 به بخش خصوصي واگذار شد

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ‌ابراهیم كاردگر مدير عامل بيمه دانا در نشستي كه در ساختمان مركزي بيمه دانا برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت : تاكنون جلساتی برای سهام عدالت در استان های مازندران ،‌گیلان،‌ همدان ‌،‌كرمانشاه ،‌ ایلام و لرستان برگزار و قرار شده است با مابقی استان ها نیز مذاكراتی انجام شود.
به گفته ی وی ،‌ 23 درصد از سهام این شركت متعلق به تامین اجتماعی و 7 درصد دیگر نیز متعلق به بازنشستگان نیروهای مسلح است.
وي افزود 55 درصد از سهام اين مجموعه به سهام عدالت واگذار شده است
كاردگر با اشاره به كسب رتبه پنجم توسط بیمه دانا در صنعت بیمه، ‌اظهار داشت كه این شركت 5.3 درصد سهم بازار بیمه كشور را در اختیار دارد.
مدیرعامل بیمه دانا با بیان اینكه نسبت نفوذ صنعت بیمه كشور حدود 1.5 درصد است، ‌گفت: هم اكنون بیش از 20 شركت بیمه ای در كشور فعال است، ضمن اینكه راهبردهای نظارتی بیمه مركزی از نرخی به مالی سوق یافته است.
به گفته ی این كارشناس ارشد صنعت بیمه كشور، بازار بیمه هم اكنون پرتلاطم است و به همین دلیل شركت های بیمه ای باید راهبردی را مدنظر قرار دهند تا گوی سبقت را به دست آورند.
وی ادامه داد: بر همین اساس بیمه دانا اقداماتی را برای چابك سازی در دستور كار قرار داده زیرا بر اساس اسناسنامه ،این شركت تجاری است و باید سود آور باشد.
كاردگر با اشاره به واگذاری 55 درصد از سهام این شركت به بخش خصوصی در اواخر سال 1390 اظهار داشت: به همین دلیل نگاه بیمه دانا تجاری و سود آور شده است ضمن آنكه تلاش می شود تا سهم خود را در صنعت بیمه ارتقا دهد.
وی افزایش بهره وری نیروی انسانی،‌بهره گیری از فناوری اطلاعات و افزایش سرعت پاسخگویی را از برنامه های این شركت برای چابك سازی اعلام كرد.
كاردگر درباره عملكرد چهار ماهه این شركت نیز گفت: رشد حق بیمه صادره در این شركت 125 درصد بوده كه اگر بیمه شخص ثالث را از این میزان حذف كنیم رشد حق بیمه صادره در این شركت 75 درصد است .
مدیر عامل بیمه دانا تصریح كرد:‌هر چند سهم بیمه شخص ثالث كه بیمه ای ریسك پذیر است از بازار بیمه حدود 45 تا 55 درصد است ، اما این میزان در بیمه دانا 42 درصد است كه از میانگین صنعت بیمه پایین تر است.
وی سهم بیمه درمان را در این شركت 24 درصد عنوان كرد و افزود: نسبت خسارت در چهار ماهه نخست سال 1390 حدود 17 درصد بوده ،ضمن آنكه خسارت پرداختی نیز در این سال 152 میلیارد تومان اعلام شده است.
به گفته كاردگر، میزان خسارت پرداختی این شركت در چهار ماهه نخست امسال 100 میلیارد تومان بوده كه این میزان رشد به دلیل خروج قرار داد بازنشستگان از بیمه دانا بوده است.
** حكم تخلیه زمین علی آباد صادر شد
مدیر عامل بیمه دانا در خصوص وضعیت اراضی علی آباد متعلق این شركت كه به تصرف درآمده بود،‌ گفت: حكم تخلیه زمین علی آباد صادر و قرار بود تیر ماه سال جاری اجرایی شود كه دژبان مركز درخواست زمان برای انجام گردش كار را كرد اما این امر هم اكنون صورت گرفته است./س
برچسب ها: سهام ، بیمه ، دانا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار