پليس انگليس با ايست و بازرسي هاي تبعيض آميز اقليت هاي اين کشور را به حاشيه رانده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون راشاتودي ؛ سياهپوستان انگليس مي گويند که پليس با ايست و بازرسي هاي تبعيض آميز آنها را هدف قرار داده است. پليس تبعيض را رد مي کند اما اقليت ها در انگليس مي گويند که به گونه اي با آنها رفتار مي شود که گويي شهروند درجه دو هستند.

خبرنگار اين شبکه از لندن گزارش داد: پليس لندن حق دارد هر کسي را متوقف و بازرسي کند حتي اگر فرد مظنون نباشد. تحقيقات نشان مي دهد که اگر شما سياهپوست باشيد ، بيست و هشت برابر بيشتر از ديگران متوقف مي شويد و مورد بازرسي قرار مي گيريد.

محمد المي جوان سياهپوست که کارآموز وکالت است ، مي گويد ، پليس بارها او را متوقف و بازرسي کرده است و برخي هفته ها او را ده بار متوقف کرده اند.
پليس انگليس مي گويد ، عمليات ايست و بازرسي در مبارزه شان با چاقو کشي ها و جرائم تبهکارانه ضروري است. اما گروههاي حقوق بشر تاثير و مشروعيت اين عمليات را زير سوال مي برند زيرا به اعتقاد آنها هدف اين عمليات عمدتا اقليت ها هستند. اين مسئله باعث به حاشيه رانده شدن گروههاي اقليت در جامعه انگليس شده است.
خبرنگار راشاتودي افزود، فاصله ميان پليس و مردمي که به آنها خدمت مي کند، يکي از عواملي بود که باعث  بروز شورش هاي اوت سال گذشته شد. از آن پس، پليس مي گويد که شيوه هاي خود را تغيير داده و با اقليت ها تعامل بيشتري دارد اما محمد المي جوان سياهپوست مي گويد که اينها همه نمايشي است.
برچسب ها: تبعیض ، سیاهپوست ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار