بلافاصله پس از بيرون آمدن از آب دوش بگيرد زيرا دوش گرفتن سبب می شود کلرامين از پوست، مو و چشم شما شسته شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر نگار برومند، استاد يار دانشگاه علوم پزشکی گلستان می گويد: قرمزی و سوزش چشم بعد از شنا کردن بويژه در استخر يکی از مسائلی است که بسياری با آن مواجه اند.

دکتر نگار برومند افزود: کلر که برای ضد عفونی کردن و از بين بردن باکتری ها به آب استخر اضافه می شود بخودی خود برای چشم مشکل ساز نيست. بلکه مشکل زمانی رخ می دهد که کلر در مجاورت نيتروژن يا آمونياک موجود در آب قرار می گيرد و از ترکيب اينها کلرامين تشکيل می شود.

اين متخصص چشم افزود: در حقيقت علت اصلی قرمزی چشم کلرامين است. عروق سطحی روی سفيدی چشم بر اثر تماس با کلرامين ملتهب شده و چشم قرمز می شود. کلرامين همچنين لايه موقتی روی قرنيه ايجاد می کند که سبب التهاب، حساسيت، خشکی و قرمزی چشم می شود. به اين وضعيت کراتيت می گويند.

وی گفت: بر خلاف بسياری که تصور می کنند درمان اين وضعيت استفاده از قطره هايی است که قرمزی چشم را کم می کنند، درمان صحيح استفاده از ترکيباتی نظير اشک مصنوعی است. زيرا اشک مصنوعی لايه ای روی قرنيه ايجاد کرده و به آن فرصت می دهد التيام يابد. مکانيسم اثر ترکيباتی که قرمزی چشم را کم می کنند منقبض کردن عروق خونی است و قطع اين داروها سبب شديدتر شدن مشکل خواهد شد.

وی تاکيد کرد: در صورتيکه قرمزی بعد از شنا در استخر از حد يک التهاب خفيف فراتر رفته و با ترشح همراه باشد، بهتر است به چشم پزشک مراجعه کنيد./ح
برچسب ها: چشم ، شنا ، اشک ، قرنیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار