فيلم سينمايي "شور شيرين" روايتي پركشش و مخاطب پسند در گونه‌ي سينماي دفاع مقدس است.

مجتبي اردشيري منتقد سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص فيلم سينمايي "شور شيرين" گفت: فيلم سينمايي "شور شيرين" در جهت نشان دادن برهه‌اي از زندگي شهيد كاوه گام برداشته است اما اين تلاش هنري از آنجا به مقصد نمي‌رسد كه قهرمان فيلم براي مخاطب دهه 90 شمسي از پرداخت حداقل شخصيت برخوردار است.

وي افزود: به گونه‌اي كه فيلم نه تنها تلاش در جهت شناساندن اين شخصيت كه همانان هدف كلي فيلم است، نكرده بلكه تنها به شكلي صوري تصويري قهرمانانه از اين شخصيت را به مخاطب نشان داده است.

اردشيري تصريح كرد: قهرمان در نيمه ابتدايي فيلم دست خوش تغييراتي مي‌شود كه همراهان فيلم هم از آن تغييرات تاثير مي‌گيرند.

وي ادامهداد:‌ همين قهرمان در نيمه دوم فيلم در قامت شخصيتي ظاهر مي‌شود كه باز هم نمي‌تواند با عمل قهرمانانه‌اي چون واقعه معدن سنگ در نظر در مخاطب شخصيت گل درشتي داشته باشد.

اين منتقد سينما به قهرمان سازي در اين فيلم اشاره كرد و گفت: فيلم نمي‌تواند ادعا كند كه قصد قهرمان سازي نداشته و مي‌خواسته است قهرمان را از دل تصميماتي گروهي به مخاطب بشناساند، زيرا با توجه به سهواي فيلم و اذعان دست‌اندركاران آن، فيلم برشي از زندگي شهيد محمود كاوه است.

اردشيري افزود: بلاشك مي‌بايست يك پرداخت هر چند كلي از اين شخصيت صورت مي‌گرفت و داستانك‌هايي در كنار يكديگر قرار مي‌گرفت نقش قهرمان را براي محمود كاوه متجلي كند.

وي اظهار داشت: در كنار اين ضعف بزرگ فيلم توانسته با حسن كمك از فضاسازي‌هاي داستاني خود روايتي پركشش و مخاطب پسند را از اثري در گونه دفاع مقدس ارائه دهد نكته حائز اهميتي كه حداقل در چند سال اخير در ژانر سينماي دفاع مقدسمان رخ نداده بود و از اين حيث فيلم سينمايي "شورشيرين" اثري قابل اعتنا و دوست‌داشتني است.

اين منتقد سينما در پاسخ به اينكه چرا اين قبيل فيلم‌ها در جذب مخاطب موفق نمي‌شوند، گفت: به دليل نبود ستاره‌هاي سينمايي و تبليغات و همچنين تغييراتي كه ميان شوراي صنفي نمايش و حوزه هنري رخ داد اين فيلم نتوانست فروش قابل قبولي داشته باشد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار