زيبايي هنرهاي تجسمي در هنرهاي قرآني متجلي مي‌شود.

مهران هوشيار، هنرمند معرق كار كشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره اهميت آثار قرآني گفت:در آثار قرآني تجسم و زيبايي در تمام تابلو‌هاي قرآني كه برگرفته از فطرت انساني است كاملاً مشهود است.

وي در ادامه گفت: آثاري كه در برگيرنده مضامين قرآني هستند به خوبي توانسته‌اند كه ارتباط خوبي را با مخاطب ايجاد كنند و در حقيقت در آثار قرآني مي‌توانيم شاهد خيل عظيم مخاطبين باشيم كه اين گروه از آثار را درك مي‌كنند.

* راز ماندگاري آثار قرآني

اين هنرمند برجسته معرق در ادامه گفت: هنرهاي قرآني يا به عبارتي آثاري كه در برگيرنده مضامين قرآني هستند و رويكرد قرآنيدارند نسبت به ديگر آثار با موضوعات مختلف ماندگاري بيشتري دارند.

وي در ادامه گفت: موضوعات قرآني در حقيقت تجلي زيبايي است و اين زيبايي زمانيكه توسط روح انسان متجلي مي‌شود معنويت و روحاني وصف‌ناپذير پيدا مي‌كند.

هوشيار در ادامه تصريح كرد: در حال حاضر بسياري از هنرمندان تجسمي كشورمان در زمينه پرداختن به موضوعات قرآني فعاليت گسترده‌اي را داشته‌اند.

وي در ادامه گفت: هنرمندان ايراني با خلق آثار قرآني روح خود را صيقل مي‌دهند و آرامش پيدا مي‌كنند بنابراين براي رسيدن به اين دو وجه بسيار مهم بيشتر به خلق آثار قرآني مي‌پردازند.

اين هنرمند معرق درباره فعاليت هنرمندان جوان در زمينه خلق آثار قرآني نيز گفت: جذابيت و زيبايي آثار قرآني به اندازه‌اي است كه از هنرمندان از ابتداي آغاز فعاليت هنري خود قطعاً پرداختن به موضوعات قرآني در قالب آثار هنري را بسيار مورد توجه قرار مي‌دهند.

وي گفت: هنرمندان جوان نيز از همان ابتداي فعاليت خود اين موضوعات را درك كرده‌اند و به خوبي آن ارتباط برقرار كرده‌اند و البته آثار قابل توجهي را نيز در اين زمينه خلق مي‌كنند.

هوشيار در ادامه تصريح كرد: برقراري ارتباط هنرمند با آثار قرآني كه خلق مي‌كند و نيز درك آن مي‌تواند در تداوم يافتن فعاليت وي (هنرمند) در زمينه پرداختن به موضوعات قرآني نقش تعيين كننده‌اي داشته باشد.

وي گفت: بخش هنرهاي تجسمي نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تا 26 مرداد ماه ادامه دارد./ي2
برچسب ها: معرق ، قرآن ، هوشیار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار