معاون گردشگري خبرداد:

آمادگي 21 هتل براي اجلاس سران غيرمتعهد‌ها/ بيش از 12 ميليون دلار درآمد ارزي مراكز اقامتي و هتل‌ها

جهانيان گفت: مراكز اقامتي و هتل‌ها آمادگي كامل براي ميزباني شانزدهمين اجلاس سران غيرمتعهد‌ها را دارند و پيش بيني مي‌شود بيش از 12 ميليون و پانصدهزار دلار در اين بخش درآمد ارزي براي كشور داشته باشيم.

منوچهر جهانيان معاون گردشگري به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به ميزباني ايران براي شانزدهمين اجلاس سران غيرمتعهد‌ها و هماهنگي كه از ماه‌هاي گذشته آغاز شده 21 هتل و هتل آپارتمان در تهران در نظر گرفته شده است كه از آمادگي صد‌درصد برخوردارند.

وي افزود: در مجموع 3 هزار و 533 اتاق و سوئيت و 6 هزار 652 تخت براي مهمانان در نظر گرفته شده و همچنين مهمان‌سراهاي دولتي و مهمان سراي نهاد رياست جمهوري نيز آمادگي كامل براي پذيرايي از مهمانان اجلاس را دارند.

جهانيان تصريح كرد: خوشبختانه براي ارتقاي كميت و كيفيت مراكز اقامتي از ماه‌ها قبل برنامه‌ريزي شد تا اين هتل‌ها به گونه‌اي بازسازي شوند كه بتوانند خدمات مطلوبي ارائه دهند.

* هتل‌ها هيچگونه افزايش قيمتي نخواهند داشت

معاون گردشگري كشور بيان كرد: هيچگونه افزايش قيمتي در مراكز اقامتي و هتل‌ها نخواهيم داشت اما براي 21 هتل و هتل آپارتمان كه طي برگزاري اجلاس خدمات مطلوب و شايسته‌اي ارائه دهند با هماهنگي كه با اتحاديه هتل‌‌داران و صاحبان هتل‌ها صورت گرفته در ازاي اين خدمات هتل‌ها بتوانند هزينه‌هاي اقامت ميهمانان را براساس ارز دريافت كنند.

وي تاكيد كرد: پيش‌بيني مي‌شود در مجموعه‌ي مراكز اقامتي بيش از 12 ميليون و پانصدهزار دلار درآمد ارزي براي صنعت گردشگري و در ساير مجموعه‌هايي كه وابسته به صنعت گردشگري بوده بيش از 50 ميليون دلار ارز‌آوري براي كشور و توسعه صنعت گردشگري داشته باشند.

جهانيان خاطرنشان كرد: در كنار برگزاري اجلاس نمايشگاه صنايع دستي برپا و با توزيع اقلام تبليغاتي مانند بروشور، كاتالوگ و كتاب ميان ميهمانان به معرفي جاذبه‌هاي گردشگري ايران مي‌پردازيم.

* برگزاري تورهاي گردشگري براي ميهمانان اجلاس

معاون گردشگري بيان كرد: تورهاي آشنا سازي براي مهمانان اجلاس در نظر گرفته شده تا با قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي گردشگري ايران آشنا شوند و بتوانند مبلغ و اطلا‌ع رسان خوبي در كشورشان براي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري ايران باشند.

جهانيان خاطرنشان كرد: 21 هتل و هتل آپارتمان از 28 مرداد تا 12 شهريور تنها ميزبان مهمانان خارجي خواهند بود./ي2
برچسب ها: جهانیان ، هتل ، اجلاس ، عدم تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.