امضای تفاهم نامه همکاری گامی پویا در توسعه گردشگری ایران و عراق

امضای تفاهم نامه همکاری زمینه را برای جذب توریسم و ارائه خدمات بهینه گردشگری دو کشور فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانیان معاون گردشگری کشور در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: معرفی ظرفیت های دو کشور، تسهیل در ورود گردشگر، شایجاد زمینه هایی برای برگزاری تورهای گردشگری، ارائه تسهیلات برای گردشگران انفرادی در برنامه کاری دو کشور است.
وی با تاکید براینکه معرفی دفاتر خدمات گردشگری که مورد تایید هر دو کشور باشد افزود: صدور روادید، تورهای آشناسایی تورگردانان، اصحاب رسانه و خبرنگاران، تهیه اقلام تبلیغاتی، کتب و نشریات تخصصی و استفاده از تجربیات طرفین برای ارتقاء سطح دانش، برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی میان گردشگران ایران و عراق، حضور سرمایه گذاران هر دو کشور در توسعه زیرساخت ها، همکاری در ورود گردشگران مذهبی، گردشگری سلامت و درمانی و اکوتوریسم فرهنگی از جمله اولویت های اساسی اجرایی این دو کشور است.
جهانیان اظهار داشت: راه اندازی دفتر گردشگری در دو کشورایران و عراق، برگزاری جشنواره ها و هفته های فرهنگی بصورت مشترک از اهداف اصلی امضای این تفاهم نامه است.
وی تاکید کرد: در سال گذشته 57 هزار و 239 نفر گردشگر زیارتی خروجی داشتیم همچنین 46 هزار و 521 تور ورودی از کشورعراق بود این موضوع به ویژه در بحث ورود افزایش چشمگیر داشته است.
معاون گردشگری با بیان این که در سال جاری یک تفاهم نامه اولیه بسته شده که براساس آن 33 هزار گردشگر ورودی داشته باشیم خاطر نشان کرد: امیدواریم که این آمار در سالجاری به یک میلیون نفر برسد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار