دانشگاه لوبیانا در زمینه فنی مهندسی با دانشگاه تهران و امیرکبیر همكاري خواهد كرد.

ارسلان قربانی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار صنفی‌، آموزشی باشگاه خبرنگاران گفت: گسترش همکاری ایران با کشورهای اروپای شرقی، مرکزی و شمالی همچنان ادامه دارد و چنانچه همکاری دانشگاه لوبیانا در زمینه رشته مهندسی با دانشگاه تهران و امیرکبیر شکل گرفته است.



وی افزود: همچنین یک رایزن علمی در جهت گسترش همکاری ، فرهنگ و تمدن تامین شده است که با توجه به قابلیت ها، این همکاری گسترش یابد.

قربانی تصریح کرد: البته همکاری ایران با اروپای مرکزی و شمالی بیشتر از اروپای شرقی است چنانچه در حوزه بالکان الویت ها با دستگاه ها مشخص شده است.

* پست سازمانی کفاف همکاری ها را نمی دهد

قربانی در ادامه گفت: البته در مجموع برقراری همکاری با 40 دانشگاه دنیا در دستور کار قرار دارد اما پست سازمانی ما کفاف این همکاری ها را نمی دهد که البته با همکاری کمیسیون فرهنگی این کار درحال انجام است.

وی افزود: اعزام دانشجو ، بررسی پیشرفت های علمی و مسائل فرهنگی از جمله همکاری های دانشگاه هایی ایران با سایر دانشگاه ها خارجی است.

قربانی تصریح کرد: البته دانشگاه های ایران برای برقراری ارتباط و همکاری با سایر دانشگاه های خارجی به دنبال دانشگاهی هستند که در مرحله اول از پیشرفت علمی و فرهنگی خوبی برخوردار باشند و در نهایت این دانشگاه ها دارای محیطی به دور از تنش باشند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار