خبرنگارانی که تصمیم به تحصیل در رشته ژورنالیست سلامت هستند باید از طریق آزمون کارشناسی ارشد وارد این رشته شود چرا که ورود به مقاطع بالاتر تابع قانون عدالت آموزش است.

محققی معاون آموزش وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: حوزه آموزش حوزه نقد و نظرات است شاید اگر یک الگوی برای بخش سلامت درمورد ارتباط با رسانه و استفاده از ظرفیت جامعه خبرنگاری وجود داشته باشد حوزه آموزش است.
 
وی گفت: یکی از اهداف سازمان جهاني بهداشت و يونسکو آموزش برای عموم مردم است که یک سیاست بین المللی راهبردی است لذا باید توجه داشت که یک بخش این سیاست بحث سواد عمومی است که بایستی از ظرفیت رسانه برای آن استفاده شود.
 
محققی با بیان این  که ما از این امر استقبال می کنیم و باید تعامل بیشتری با اصحاب رسانه داشته باشیم اظهار داشت: در مورد ژورنالیست سلامت باید یک سری الزامات قانون برای پذیرش خبرنگاران حوزه سلامت انجام شود چرا که آزمون کارشناسی ارشد تابع قانون عدالت آموزش است.
 
وی ادامه داد: اصلی ترین کار، تاسیس این رشته بوده که فراز و نشیب هایي داشته است در ادامه باید این رشته به تمام سیستم های آموزشی تعمیم پیدا کند و ظرفیت هایی برای آن اضافه شود که یک سری از برنامه ها درخصوص این رشته در حال اجراست./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار