معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس از طراحی و احداث بازارچه صنایع دستی به وسعت 12هزار مترمربع در محل دهکده سلامت؛ یکی از پرترددترین مناطق توریستی منطقه آزاد ارس، خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، نجف زاده با اعلام این خبر افزود: بازارچه صنایع دستی منطقه آزاد ارس در زمینی به مساحت 12هزار متر مربع شامل 40 باب مغازه به صورت کارگاهی و فروشگاهی طراحی شده و مزیت خوبی برای آشنایی بیشتر گردشگران با صنایع دستی منطقه آزاد ارس خواهد بود.

وی ایجاد امکان برای فروش صنایع دستی بعنوان مزیتی برای صادرات غیر نفتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: هنرهای سنتی و صنایع دستی گوشه ای از جلوه های فرهنگی و تاریخی کشورمان به شمار می آیند و با توجه به کاربردهای متفاوت و استقبال ویژه از در بین کشورهای اروپایی و با توجه به سهم قابل توجه در صادرات غیر نفتی ایران این بازارچه می تواند نقش چشمگیری در تحقق این امر داشته باشد .

وی همچنین تصریح کرد با توجه به نقش صنایع دستی در معرفی فرهنگ غنی ایران در عرصه های بین المللی اعطای تسهیلات ارزی،برگزاری نمایشگاههای دائمی صنایع دستی ایران در کشورهای خارجی،ایجاد ویترین های دائمی عرضه صنایع دستی ،دستیابی به بسته بندی مناسب صنایع دستی می تواند کمک شایانی در توسعه صنایع دستی کشور داشته باشند./س

برچسب ها: احداث ، بازارچه ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.