وي افزود: رسانهها فهم ديني را بسط ميدهند و آموزههاي ديني را به شكل مناسب گسترش ميدهند.
داوودي با تاكيد بر«كاركرد رسانه در ترويج مباني دين»، تصريح كرد: امروزه ارتباطات جمعي به عنوان كاملترين بخش ارتباطات انساني، نقشهاي متعددي را ايفا ميكنند و مهمترين كاركرد آنها توزيع و انتشار محصولات فرهنگي است.
استاد علوم سياسي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد با بيان اينكه اهميت ارتباطات و رسانههاي جمعي در دنياي امروز بر كسي پوشيده نيست، اضافه كرد: طي سالهاي اخير موضوع ارتباط بين دين و رسانه به يك موضوع خيلي مهم و گسترده تبديل شده است.
عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد ادامه داد: مهمترين كاركرد رسانه در حوزه ديني در اين مورد باورسازي، نگرشسازي، نمادسازي، معنابخشي و هدايتگري است.
وي بيان كرد: چگونگي ارتباط دين و رسانه تابع تنوع رسانهها و ابزارهاست كه اين تنوع ساخت و شكل انتقال آموزههاي ديني را شامل ميشود.
وي رسانه در نگرش ابزار انگارانه را وسيلهاي در خدمت اهداف انساني دانست و افزود: در نگرش ذات انگارانه، رابطه بين انسان و فناوري يك رابطه دروني تعريف شده و نگاه اقتضا گرايانه نيز به شناخت و مديريت ظرفيتها ميپردازد.
عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد خاطر نشان كرد: آستان قدس رضوی بايد اهتمام ويژهاي به اين موضوع داشته باشد و با سرمايهگذاري انساني و حمايت از قشر جوان گامهاي موثري براي رسيدن به يك نظام مطلوب رسانهاي در خدمت دين كه كاركردها رسانهي ديني را داشته باشد، بردارند. /س