یک مستبصر کلمبیایی ساکن قم دلیل پذیرش اسلام از سوی خود را عشق به حضرت علی(ع) عنوان کرد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، همایش جوانان و رمضان به همت معاونت جوانان هلال احمر استان و با حضور حقیقی‌مقدم فرماندار قم، حجت‌الاسلام کلباسی رئیس مرکز تخصص مهدویت و 360 عضو جوان هلال احمر استان در مجتمع وتوس برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوتی چند از آیات کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، خلیل الله سائلی مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم در جایگاه حاضر شد و ضمن عرض خیرمقدم به حضار اظهار کرد: آمادگی‌های لازم وجود دارد که سطح کیفی عملکردها را در کنار حفظ حضور به هنگام در حوادث ارتقا دهیم.

وی تنوع و غنی سازی برنامه‌های اوقات فراغت جوانان هلال احمر را از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد اعلام کرد و بیان داشت: جمعیت هلال احمر قم در غنی سازی اوقات فراغت تابستان سال‌های 88، 89 و 90 الگوی برتر در کشور معرفی شده است.    

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی رئیس مرکز تخصصی مهدویت به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به حدیثی مبنی بر اینکه ثواب نجات انسانی از مرگ، از یک ماه اعتکاف در مسجدالحرام بیشتر است، تصریح کرد: طبق روایات برطرف کردن نیاز انسان‌ها از 20 حج برتر است.

وی با تاکید بر اینکه همیاری و امداد ارزش والایی دارد، خاطرنشان کرد: رشته امداد و نجات محبوب خداوند تبارک و تعالی است و هر فعالیتی که در این زمینه صورت می‌گیرد، باید با نیت خالص همراه باشد.

در ادامه این همایش عبدالسعید حقیقی مقدم در جایگاه حاضر شد و با تاکید بر اینکه در بیش از 200 روز از سال جمعیت استان با حضور زائران و مسافران حداقل دو برابر می‌شود، تصریح کرد: استان قم در مسیر مواصلاتی 18 استان کشور قرار گرفته و قم شهری زائر پذیر با محوریت گردشگری مذهبی است.

وی با اشاره به اینکه جوانان هلال احمر در کمک و همیاری نقش اساسی و بی‌بدیلی را در مناسبت‌های مختلف استانی و کشوری ایفا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: مسئولان در تدوین مسیر آینده استان، باید نگاه فراملی به استان داشته باشند.

در پایان این همایش سجاد پرادو از مسلمانان کلمبیایی ساکن قم، به چگونگی اسلام آوردن خود پرداخت و افزود: در حالی که خانواده من در کلمبیا مسیحی کاتولیک هستند اما عشق به حضرت علی(ع) موجب شد تا اسلام را بشناسم و به آن ایمان بیاورم.  /ج1

برچسب ها: قم ، اسلام ، کلمبیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.